onsdag 31 oktober 2012

Vaad roligt det är..



Hur attan länkar man?????????????????????????????????????
Har nyss slängt  i mig lite mat, var så himla hungrig..Har inte hunnit äta mer än mandelskorpor och druckit kaffe  idag..Man sitter lite i klistret när man är ensam i utställningslokalerna. Det har i dagarna två, kommit folk i jämna strömmar, jag har inte varit uttråkad. Pratat och pratat...många är nyfikna och undrar..Många ensamma äldre tittar in för att få sig en samtalsstund..Tittar lite försmått på konstverken och pratar hellre om sina hundar och hur det var förr....En del undrar, "vem di är di där nakna frunntimmren,som du avmålat.." det står deras telefonnummer på baksidan" sa jag till en frågvis man..han trodde mig förundrat, och förstod inte att jag skojade..hmrf, ibland slinker tungan.....Det är skoj att vara i dessa fina lokaler i Wadköping, miljön är så vacker och inspirerande..och det är kul att så mkt folk är i omlopp--I morron är min väninna där och på fredag också, men jag kommer åka dit, kan inte hålla mig därifrån.
Har nu tänkt att måla med oljefärger ett tag, på duk..Det kan vara kul att variera sig. Planerar en utställning till våren. Har fått fina foton på tuppar och hönor av en väninna, som jag tänkte måla av..Och lite humlor och bin passar ju till våren, och så lite vårdamer kanske???

Jag har fått en så fin utmärkelse  KÄRLEK OCH RESPEKT- post it lapp av ...Trappsittarfolk.
 och Ann-mari!! 
Tack söta du, för det gjorde mig så glad av dina ord!! Så här fint skrev hon:   "Och min konstnär Oljekritans blogg: Vad jag målar! - för att hennes blogg är som en konstutställning av underbara kvinnoporträtträtt och också för att hennes kommentarer är så varmhjärtade och kärleksfyllda."


Nu ska jag samla ihop mig och skicka den vidare till FEM bloggisar..en post it lapp full med kärlek och respekt..det är fint det!!!
Vänta lite...det är på gång..jag ska inte slarva bort mig denna gång..'
Kommer igen i morron!!

9 kommentarer:

  1. Grattis till hängningen och till trevliga stunder och till utmärkelsen. Mycket på gång nu:)

    Kramar
    Karin

    SvaraRadera
  2. Jag skulle inte heller junna hålla mig därifrån om jag ställde ut ,-)))
    Härligt med många som kikar, roligt med mannen som trodde telenr stod på baksidan, hoppas han inte väntde alla tavlorna ,-)))) skojar bara!
    Mysigt ställe där alla kan kika in, även ensamma som kanske mer kommer för lite sällskap.
    Hur länge har du ställt ut?
    Njut på nu ,-)))
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Hejsan Karina !

    Tänk den dagen som jag har mina alster på ett galleri. Minns i min ungdom att Pappa tycka mina fina akvarellmålningar kunde hänga på gästrummet. Men jag var rädd att de skulle stjälas så jag sa nej, bestämt nej aldrig i livet.
    Så blev det inte heller.Sedan lades blocket i en låda på vinden.

    Ska det inte vara speciella penslar till oljefärg?

    Nakna damer är nog roligast att måla av.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  4. Aha så de är nu du sitter där i lokalen o visar alla dina vackra damer:) vad kul. Kan tänka mig att de slinken in alla dess slags människor för att titta o även prata lite.

    Grattis till din utmärkelse - den var du värld.
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Grattis till den finfina award som du fått och den var du verkligen värd...
    du som har hängt så många nakna damer...hihihihi
    hoppas att du får sålt några av dina fina tavlor.

    Och du TACK för din röst, jag blev ju bara så till mig av att gå till final...
    kul.

    Tjingelingen vännen.

    SvaraRadera
  6. Väldigt roligt att det går bra på er utställning hoppas de håller i sig. Förstår att du vill kika in där varje dag.
    Grattis till dom fina orden om din blogg, ja de stämmer så bra.
    Du frågade om jag ska sälja torpet men jag hyr det bara, äger de inte å tur är det för till sommarstuga passar det men inte till året runt boende, så kallt å dragit.
    Ha de gott/kramen

    SvaraRadera
  7. Grattis till Awarden - den är du värd! Kunde inte sagt det bättre själv - det som stod i motiveringen - så sant, så sant :)
    Ha en fortsatt bra vecka... bara två dagar kvar tills vi ses :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis!! Den förtjänar du verkligen!! Säger som Anki, kunde inte ha uttryckt det bättre själv...!!
    Å jag kan riktigt se framför mej hur du står där, på utställningen, rosor på kinden, solsken i blick..eller nej, kanske inte det men med ett spjuveraktigt leende i alla fall!! Å så pratar dom om hundar och väder, det är ju för sjutton tavlorna de ska beundra och köpa!! Du ska jag ju bli en rik konstnär, kunna köpa ditt Björnhovda och leva livet på landet!! Har dom inte förstått det???????
    Å du...det där med att länka...jag ska visa dej!!
    Se nu till att du äter ordentligt på dagarna, så du orkar med resten av veckan!!
    Ses på lördag och lycka till tills dess!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Kul att du fått en utmärkelse, dom värmer ju i hjärtat!
    Men sen till själva inlägget...jag väntar med spänning på bilden på den manliga ängelen! *fniss*

    SvaraRadera