torsdag 5 mars 2015

Allt är inget

Man behöver kanske inte säga det är slut det är slut det är över ...nu är det slut..paus eller timeout... Det märks ju
Just nu är jag  inne i nån slags "blogg tappat lusten fas"...
Återkommer när lusten återkommer.

Vet Ni jag har börjat skriva vers/poesi istället, det är så himla skönt..att tömma ut alla ord i en lång vers..samla ihop  och fundera ut dagens tankar och infall,vinklar som trängs och bökar där inne i huvudet..ibland blir det riktigt bra  klurigheter, och ibland bara några ord..Precis som att måla..Ibland flyter det på, färger lägger sig perfekt på pappret, allt stämmer och man känner sig glad och nöjd med bilden..Som att skriva, ibland flyter orden som rinnande vårbäckar, ibland stakar det sig, och stannar på halva vägen

Våren är på gång



14 kommentarer:

  1. Men var har du tagit vägen? Har saknat dig ,-)
    Har du råkat måla in dig i ett hörn!!
    Så fin målning!
    Känner igen mig i att man tappar lusten att blogga!
    Kul att du börjat skriva ,-)
    Vilken vårvärme, så tidigt våren kom! Härligt!
    KRAM KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Så är det ju, så blir det ju. Nu och då.
    Nödvändigt är att göra som man själv känner
    och att inte tvinga sig till något som man inte vill
    Jag har också haft en sinande lust men börjar återfå blogglusten igen. Skriv blogg i diktform!
    En utmaning som kanske flera hakar på?
    Ha det jättebra!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Men visst är det så...lusten kommer och går. Livet går in i nya faser. Låter spännande med att du skriver, inte alldeles enkelt att få det som finns i huvudet på papper!!
    Ha det gott och hör av dej när du har en lucka i kalendern!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Här sätter du tummen på vad många känner och kanske speciellt nu när våren står för dörren.
    Man vill ha förändring, vill göra något nytt...och det är precis så det skall vara...kalla det utveckling om du vill, eller nyfikenhet...ett sundhetstecken, tycker jag:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Samma här, fast jag försöker lägga ut ibland för att hålla den levande. Det var roligare förr när alla bloggade, nu är det mest instagram och det är ju kul. Lycka till med skrivandet det låter spännande..kramar

    SvaraRadera
  6. Sån´t är livet... kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Du kanske lider av "vårbloggströtthet" som jag märkt förekommer hos en del av mina bloggvänner. Själv är jag som vanligt precis tvärtom, men jag hinner inte riktigt med allt bloggande som jag skulle vilja. Alltså att gå in och läsa och kommentera hos alla hela tiden! Det är ju vår och man har så mycket att stå i. Det är trädgården, det är vänner, det är webmasteruppdragen, det är möten, det är.....Och mitt i allt ska man hinna ägna sig lite åt sin gubbe också!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  8. Vi är många som känner likadant. Hoppas du kommer tillbaka nån gång i alla fall..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. Ser fram emot att läsa något, kanske illustrerat med en bild. Glad sommar till dig!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!

    Jag hoppas att du har det bra bland färg och ord. Att du har fått njuta av en fantastisk sommar och att livet är gott helt enkelt. Jag saknar dig här och hoppas att den där blogglusten dyker upp igen.

    Ta hand om dig.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Mår alla med asperger psykiskt dåligt?

    En föreställning jag ofta stöter på är den om att alla som har Aspergers syndrom mår psykiskt dåligt. Det händer att det förutsätts att Aspergers syndrom är någonting som man automatiskt mår dåligt av, någonting som begränsar ens liv och som man helst skulle vilja bli botad ifrån om det bara gick. Så är det förstås för en del, men inte för alla. Långtifrån för alla.

    För alla med Aspergers syndrom mår inte dåligt. Alla ser inte ens sin asperger som en funktionsnedsättning, utan som en personlighetstyp och/eller en tillgång. Någon tackar sin asperger för förmågan att lära in elva språk flytande och för framgångarna som språkvetare. Någon annan är övertygad om att hen aldrig skulle ha haft så fina och djupa vänskapsrelationer om det inte varit för hens förmåga att undvika ytligt småprat och istället leda in samtalen på det som verkligen betyder något. Någon tänker: ”Vad skönt att jag fungerar som jag gör”. Någon annan tänker: ”Det är tack vare min asperger som jag är den jag är”.

    Även bland personer som ser sin asperger som en funktionsnedsättning finns det många som mår väldigt bra och som är tillfreds med sitt sätt att fungera. Någon är nöjd med hur hen lyckats anpassa sitt liv efter sina förutsättningar och känner att hens livskvalitet ökat. För någon annan har aspergerdiagnosen lett till stöd och förståelse som hen inte trodde fanns. Någon tänker: ”Vad fint det var att ha pysselstund med barnen idag. Nu när jag fått ett anpassat arbete orkar jag verkligen ta vara på livet.” Någon annan tänker: ”Jag har mina svårigheter, men jag lever ett rikt liv ändå.”

    Bland de personer som faktiskt mår dåligt är orsakerna i en del fall mer eller mindre kopplade till Aspergers syndrom. Någon trivs inte med sitt sätt att fungera och önskar att hen passade in i majoritetsnormen. Någon annan trivs med sitt sätt att fungera men upplever ingen förståelse från omgivningen och mår dåligt p.g.a det. Någon tänker: ”Om samhället inte hade varit utformat efter att alla människor fungerar ungefär likadant så hade jag inte känt mig såhär utanför.” Någon annan tänker: ”Min ojämna begåvningsprofil hindrar mig jämt från att göra det jag vill.”

    Andra mår dåligt av anledningar som inte alls har med aspergerdiagnosen att göra. Någon glider in i en djup depression efter att ha blivit lämnad av sin fru. Någon annan drabbas av bipolär sjukdom (manodepressivitet). Någon berättar: ”Jag återupplever bilolyckan varje natt.” Någon annan berättar: ”Jag är så rädd för att bli kroppsligt sjuk att jag drabbas av panikattacker.”

    Det är viktigt att komma ihåg att personer med Aspergers syndrom precis som andra människor kan drabbas av t.ex livskriser och psykiska sjukdomar. Vi är inte förskonade från sådant. Det är också viktigt att ha i åtanke att personer med Aspergers syndrom kan lida av depressioner och ångest utan att det har sin grund i aspergerdiagnosen. En person som har diabetes eller en synskada kan bli deprimerad av anledningar som överhuvudtaget inte har att göra med diabetesen eller synskadan, och så är det för personer med Aspergers syndrom också.




    http://miamiamia.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  12. Kram på dig vännen.♥ Saknar dig i bloggvärlden men hoppas att du har det riktigt gott bland målarpenslar och virvlande höstlöv?

    Ta hand om dig.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. "Thank you for nice information
    Please visit our website unimuda and uhamka"

    SvaraRadera