måndag 19 augusti 2013

Hetta och tuppar hundar och inte så många katter.

Tupparna galar i kapp med hundarnas envisa skall. Precis som det ska låta. 
En vecka kvar i Turkiet. Vad vi har det bra. Allt som vi stoppar i våra munnar smakar så oerhört gott. Tomaterna smakar mycket goda smakfulla röda heta tomater. Persikorna är ljuvligt söta saftiga. Aprikoserna. Åh så goda. Färska fikon sött och gott. Vattenmelonerna. Åh om ni bara finge smaka. Så goda. Och köttet smakar mycket. Och honungen smakar annorlunda sött. Och jag gillar sött. Äter inga kakor eller godis. Sött ändå är livet just nu. Och hett. Nästan så jag vid ett svagt sinne började längta efter regn och svalka. Vi badar mycket och det fläktar i vindarnas generösa sida. Ibland blåser parasoll och hela baletten i havet. Phust ett extra dopp är bra för svettig kropp. Det är vackert här i denna lilla ort i Västra Kusten av Turkarnas land. En by som varit grekiskt. Krig krig blev som turkarna tog den. Krig krig och den är turkisk. Bra det tror jag. För det är billigt och inte några turister som trissar upp priserna i " vår" stad. Jag har tillbringat somrar här i Trettio år. Så jag känner mig rätt hemma. Men jag längtar stundom hem. Och att börja konstskolan, inreda min nya lgh, och få lite rutiner. Shit man äter för mkt här. Och orkar inte röra sig många meter. Längtar efter att gå på gymet. Göra yoga och äta nyttigt. Allt man inte gör eller har. Det längtar jag efter. Ska bli kul att måla.   Och spännande. Med skolan. Konstigt att inte arbeta, nu när resten av mina arbetskamrater kört igång. Tjoo vad härligt. Vindarna blåser åt rätt håll.  Och idag gäller det att hålla i hatten.  

10 kommentarer:

  1. Så härligt du har det, ni har det Karina!
    En riktig turk(vinna) som har hittat en sommarplats att fara till gång efter annan
    Bara att tanka krafter inför nya livet nu!

    Puss och kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Jag som funderat så mycket på hur du har det....
    och så är du i Turkiet och har det bara underbart bra...
    fortsätt med det kvinna...
    att må gott, och välkommen hem sen ska bli så spännande att följa dig i livet,
    men konstskola å allt...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Åh så mysigt det låter, va glad jag blir! ,-)))
    NJUT PÅ NU, ta en extra persika ,-)
    För det är så trist här hemma, ingen riktig smak på något, längesedan tomaterna smakade tomat!
    Vattenmelonen, mums! Jag blir riktigt sugen.
    Va härligt du har och så mycket härligt som väntar ,-)))
    Det ska bli kul att följa dig!
    MEGA KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  4. Tror du behöver det här...eller jag vet det rättare sagt!! Att få landa efter allt, få tänka efter lite, förbereda sej, blir ju inte lätt att bli skolbarn igen och sitta still när fröken talar från sin kateder...eller går det inte till riktigt så nu?? Ja, ja...i alla fall så...en milstolpe för din del, ett viktigt och klokt val, det här början på något riktigt bra...
    Ha det gott, och njut för mej med!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Oh, nu har du det på bästa sättet - njuta nu och ha mycket att se fram emot. Min skola börjar också i helgen, efter sommarlovet. Det skall bli kul :)
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  6. ser att det inte går någon nöd på dig..passa på o njut tids nog kommer vardagen..även om den blir annorlunda för dig nu..spännande..
    kram på dig

    SvaraRadera
  7. Ser helt underbart ut... både i ord och bild!
    Snart börjar allvaret, så njut så mycket det bara går!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Lite ovanligt att ha något spännande att se fram emot efter semestern!Och vilken fin båtbild!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  9. Låter som ni har det helt fantastiskt gott och här sitter jag och blir sugen på allt gott som du äter. :) Och tänk vilken spännande höst du har framför dig vännen. Ska bli så kul att följa dig på äventyret. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Haaallllåååå var är du ????

    SvaraRadera