söndag 1 september 2013

September

.....känns riktigt välkommen tycker jag. Sommaren har varit mkt fin, och somrig. Så så man inte kan klaga faktiskt. Och nu ska det bli skönt att komma igång..Har ramlat in i skolan och fångat lyckan..Lyckoruset att få göra det som jag tycker är otroligt kul. Måla..känns otroligt kul..Det var två heta veckor i Turkiet, med flytten inpå knuten gick allt som i en dans. Tjho..nu har jag landat i min lägenhet och tycker väl att den är riktigt trevlig. Efter att skalat bort nästan alla mina möbler och kört många turer till Röda Korset, så känns det fint. En etta är inget att tappa bort sig i..Däremot gäller det att veta var man lägger saker, ty det finns inte många ställen att förvara saker på. Så mitt motto är att inte ha så många saker..sTOP..kÖPSTOPP ALLTSÅ..Trivs mycket bra, har ett stort kök och det är toppen..
Ikväll är det Pavarotti på cd:n och första riktiga kvällen hemma i lugn och ro..
Hösten knackar på där ute och den känns skön ren och frisk..
På skolan har första  veckan inneburit introduktion och planering..presentation och idéupplägg..känns så skoj..trevliga klasskompisar och vet ni, om en vecka blir det klassresa..en vecka till Venedig..Venedig är  Fint  och konst..det känns spännande..Har varit i Venedig, för 36 år sedan..hoho..
Dagarna flyter på fort och tiden känns snål, men rolig.
Tror att det lugnar ner sig nu, sommaren  resorna och flytten är klar..Nu blir det koncentration på skolan och konsten..vi ses och återkommer, för målas det ska det..många tavlor att visa
Önskar eder en fin vecka...




9 kommentarer:

  1. Härligt att din sommar varit bra och att du trivs både i nya läg. och skolan, önskar dig lycka till.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Oj, jag kan riktigt känna hur bra du känns just nu:)
    Härligt att allt löser sig på bästa sätt, att du får ägna dig åt det du verkligen vill. Och så Venedig på socker på botten.
    Njut av studierna, tillvaron och allt allt...

    Varm måndagskram
    Karin

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilken skolstart med kommande klassresa till Venedig... häftigt!
    Så glad för din skull! Att du tog steget till det du verkligen vill!
    Så skönt att nya lägenheten känns bra... det är viktigt att man trivs :)
    Lycka till med ditt nya liv!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Säger som Anki här ovan, jösses vilken start, med Vendig och allt!! Och att sommaren har varit bra, att flytten gick bra, att Turkiet var bra, ja allting liksom flyter på och ÄR BRA. Man behöver det, lite medvind i håret gör inget. Vid vår ålder ska man ta tillvara stunderna, njuta, inte titta i backspegeln eller fundera för mycket, utan bara LEVA. Är så glad för din skull.
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Så kul, är avundsjuk nu kan jag säga..med skolan och den spännande resan. Men att klämma in sig i en etta när man har ett stort hus vet jag inte hur det skulle gå till ha ha...
    önskar dig en bra start i det nya livet och jag hoppas att få se mycket konst i fortsättningen, kramelikram...

    SvaraRadera
  6. Det ska bli så kul att följa dig, tänk att få måla o måla o måla.......
    En resa till Venedig också! Trodde du skojade förts ,-))))
    Så spännande, dit skulle jag gärna återvända, var där när jag var 14 år!!!! ,-)))En etta låter väl jättebra!
    Mysigt.
    Tycker det här låter så spännande alltihop ,-)))
    Ha det nu kanon!
    KRAM från mig Primrose ,-))

    SvaraRadera
  7. Venedig....dit skulle jag gärna återvända. Ha ett foto där jag matar duvorna på St Markusplatsen. Det tar jag fram ibland och drömmer mig dit. Och börja skolan...blir spännande att se framöver om dina bilder påverkas. Ändra inte stil för mycket bara.
    KRam /Kerstin

    SvaraRadera
  8. Wooowww att få åka till Venedig.Det vvar inte dåligt.
    Ja därifrån har man ju sett en massa konstnärer stå med sin stafflit och utöva sin konst.
    Bara på bild men jag skulle gärna vilja åka dit.Ha det nu riktigt gott och jätte Lycka till.Det blir spännande och se om du har kvar din stil framöver eller om du sadlar om till något annat.
    Kramizzzzar i massor

    SvaraRadera
  9. Men vad roligt allt låter. Tänk bara att få göra precis det man tycker mest om och sen en Venedig-resa på det.. Härligt..

    Kram Maidi

    SvaraRadera