fredag 7 september 2012

Fredag...IGEN!!

Oj, veckan gick verkligen väldigt fort..och helgen är här..Det är rätt skönt ute, sensommarfint..Jag ser allt att det blommar i trädgårdarna runt omkring mig..Jag bor på femte våningen och har några nybyggda villor där nere under hakan..OM jag sträcker mig ut över balkongräcket, så kan jag kika in i trädgårdar!!
Jag ser allt häruppe...in i grannarnas små' fina rum..Mina grannar har stora kristallkronor över köksborden..det är nog modernt..Vet ni, jag ser något ovanligt just i dagarna, här i från femte våningens köksfönster..Ett jättestort vitt tält! Det är Cirkus Scott som slagit sig upp, inte alls långt ifrån mig..Jag ser hur det lyser upp...Och mina barnbarn var igår och tittade  på elefanterna och kamelerna..det är spännande.. Sen ser jag studenthusen som jag också bor granne med..hoppsan..onsdagar fredag och lördagar...då Vill man inte bo granne med studenthusen..Då har de FEST!! Ujuju vad di gapar och skriiiiiiiiiiiiker, och spelar hög musik..tur att jag har öronproppar...som jag trycker in, så det täpper till...
Så ska här målas på söndag...
Har fått datum för utställning i Wadköping...det ska bli skoj..NU kommer jag säkerligen sätta fart, måste bara vila lite innan....hahha,sen blir det fart, på slutet, där några dagar innan, så typiskt..
Ikväll är man trött..fredagsseg som deg!
Veckan har varit intensiv, roligt på jobbet, och det har gått som en dans, en snoa..Synn man ska bli sleten i kröppen..mera träning...mera gympa, eller är det kört för en gammal dam som mig..
Snart kommer lilla Vera till mommo.....här har hon persilja på kinden...åh va ja  saknar na'
Så den där cd-skivan jag fick av dotra i juni, den kommer till nytta nu..varje kväll har tanta på skivan lullat mig till ro..men i kväll kommer jag somna ovaggad..sover redan nästan..nu
Godnatt..

2 kommentarer:

  1. jag viskar försiktigt, sov gott och dröm vackert, snart är lilla Vera där

    kramar
    Karin

    SvaraRadera
  2. Lycka till med utställningfen!
    Visst går veckorna fort och ju äldre man blir desto fortare går de...;)!/Anja

    SvaraRadera