tisdag 27 juli 2010

Bin





Satt i natt och kladdade så soffan är inte vad den varit. Borde ställa i ordning ett rum där jag kan måla. Varken lämpligt att sitta i en soffa och måla eller bra för kroppen. Ryggen blir sned och rumpan värker. Men trivs ju med det. Och så länge de ljusa sommarkvällarna tillåter, så är det perfekt. Har stora öpnna fönster med mkt ljusinsläpp i mitt vardagsrum. Skulle jag våga, gjorde jag en atelje av vardagsrummet. Men mitt öga, ordningssinne klarar nog inte av det. Inatt blev det ytterligare en bitavla , en bisak kan man säga.
Har mest getingar på balkongen, men slog ihjäl en i morse som ville käka på min filmjölk.Kan nu studera en geting på nära håll..Gillar dock bin bättre, det beror helt på att jag älskar honung!! Har en vän, Eva, som är biodlare. Där finns den allra goaste honung. Vet inte om det känn så, för att Eva är en allra goaste vännen min, eller om Om den är ovanligt god...den honungen. Förresten det är tack vare henne, som jag målar bin..
Detta med att blogga här, är så nytt för mig....sitter just nu och undrar stilla Om , om man kan lägga ut bilder på sina bitavlor här??
Nu drar jag mig tillbaka, för att mitt barnbarns kärlek ska få smaka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar