måndag 26 juli 2010

Min nyväckta glädje i Oljekritor





Det fanns feta vackra DYRA oljekritor för 22 kr styck i konstbutiken. Köpte grundfärgerna. Svart röd vit gul blå... Smart ekonomiskt tänkte jag..Hur var det nu, jag lärt mig. Blandar jag gul och blå blir det grön...svart o röd...blir det brun?? blå och röd blir det lila?? rosa hm...av vit och röd??
Ja det funkade..och jag har målat massor..-Gnuggar och kladdar, den feta färgen går att krafsa i med naglarna det blir mkt effektfullt. Har mest målat Bin faktiskt. Och blommor..
Har t om sålt en tavla och gett bort tre!! Synd att det går åt så mkt kritor..Köpte en dag en billigare sort...Aj aj., inte alls lika bra. Det kommer inte bli fler halvdana lågpriskritor mer inte!!
Så jag är mkt tacksam för grundfärgerna och min glada nyväckta lust för oljekritor!!
I morron blir det nya bin, det lovar jag!!

1 kommentar:

  1. Opps..vad fint du målar...de e ju smart när man kan blanda färger även i kritor o på så vis få fler..


    Kramiz

    SvaraRadera