tisdag 27 juli 2010

Helt omålad idag


I min ungdom, kunde jag inte gå ut utan att måla mig. Sminka mig. Det kan jag faktiskt nu, men jag gör det sällan. Har nu förstått at tdet inte kan vara en dag, utan att jag målar i målarblocket lite också. I morse blev det bara några små streck innan jag parerade mellan dammsugaren och duschen. Bråttom bråttom, skulle ju träffa världens sötaste lilla unge..Mitt barnbarn...Hon log med hela ansiktet mot mig när jag kom. Och jag upptäckte ett nytt liten mimspel, som hennes mor kallade för "suspektminen"..Något mitt emellan skratt och allvar, med lite skrynklade ögonbryn och lite ihopknipna ögonlock under det enormt långa ögonfransarna. Men det var mest bara leenden och skratt, gurglande glada!! Hon ville inte alls äta, ärtpure', utan föredrog mosade skalade vindruvor!! Smart liten gourmand!! Efter en god lunch, bestående av spaghetti och köttfärssås, tog vi en liten promenad..Eftermiddagen tillbringades med min syster och hennes två barnbarn. Kvällsmat, blev jag bjuden på, spaghetti och köttförsssås. Spaghetti och köttförssås är min favoritmat, kan äta det i många dagar! Går i alla gårdar,slickar alla skålar ni vet!! Fattig numera efter ett år som student!!Känner nu hur skönt och tyst och lugnt jag har det här hemma. Man blir lite trött av småbarn. Är ju inte van, och det var lääääääääääääääääääääääänge sen mina egna var små!! Det som stör mig just nu, är det 25 000 campinggäster (?)som invaderat "min" åker och orienterar i våra skogar..O-ringen, campar utanför mitt fönster....och dom skriker och spelar hög musik..
Undrar om jag börjat bli gammal, fastän jag inte gärna går ut osminkad!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar