fredag 30 juli 2010

En snabbis!!

Idag..oj klockan är redan halv ett.---var tog förmiddagen vägen?? Fastnade i ritblocket igen!! Skulle ju städa, och damma och göra fint här hemma!! Morgonen började med ett otroligt råmande ute på åkern igen? Har de kossor på orienteringar? Manliga kossor?? ah ha..Men förmodligen blir det nån lustig akustik som letar sig upp genom mitt sovrumsfönster. För ljud av ovanligt slag, slår emot mig..Klart när sextusen Campare vaknar, då låter det!! Glad att det är fina ordentliga Orienterare som bor där, för ikväll ska det ju ha avslutningsfest..och sådana där sportsmän, de brukar ju inte vara så busiga (!) Fast jag ska nog själv festa lite ikväll. Lite god mat och vin, och Calle Moraeus på tv!! Målade allt lite på en bitavla imorse, så att det sitter duktigt med oljekritefärg under naglarna. Tyvärr var det semesterstängt på Artshop igår, och jag har slut på min gula färg..och bin utan gult, det går aaaaaaaaaaaaaaaaldrig!!Får passa på att vara kreativ nu,innan jag börjar att jobba. Sen orkar man väl inget. Dimper ner i soffan som en trött hög och har hjärnan utanför huvudet, efter en lång dag med typ tusen skränande ungdomar!! Skulle skriva en snabbis idag bara, för jag får besök ikväll och tänkte göra lite fint.
Skulle kunna sitta här och"pladdra" flera timmar...Återkommer senare...God helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar