torsdag 12 januari 2012

Det ska vara gott att blogga..

Betty Boop
Inte ska man väl  känna press och stress, om man inte hinner blogga...det ska ju vara skoj och avslappnat..ibland har man inte tid..att lägga ner några stora åtaganden...för att bloggen ska vara intressant, kul, bra lärorik, häftig och välbesökt..Jag bloggar nog mest för jag tycker om att skriva, ventilera...tankar och lite dagbok...Men ibland undrar jag,  varför man skriver rakt ut i etern, om saker som egentligen berör bara en själv...mest för att skriva av sig, som att samtala med sig själv och det gensvar/kommentarer som det lämnar det är ju så  jättekul och givande....Just nu har jag inte tid...för kvällen försvann och sängen ropar mitt namn...Natti...kram

19 kommentarer:

  1. Hoppas du fick en skön sömn, ja ibland tänker jag lite så också med bloggen. Det är ju inte alltid som de händer så mycket så man måste ju tycka de e roligt.
    Önskar dig en skön helg/kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sov som en stock Maria. Den nya luftfuktaren har gjort att jag kan andas..varför har jag inte skaffat en förr?? Mått dåligt i denna lgh i fem år nu..dumt...Visst ibland händer inte så mkt, men alltid nåt..Man får göra det som passar en själv och skita i andra...så är det nog..måste träna på det..hihi..NU kan man svara också, och då måste ju du gå tillbaka till min blogg och läsa svar..hm..men det är ju också frivilligt..och ska inte orsaka missförstånd..ah nu skiter vi i detta och önskar oss en trevlig helg...Kram

      Radera
  2. Javisst...du har helt rätt. Å ibland är det så skönt att bara skriva av sig.
    Sov nu gott! Gillar den snygga feminina Betty!
    Jorå visst är det rätt skola...så du har gått där. Det är sig likt! Jo klassrummen och så finns ju kvar. Kul!
    Ska bli kul med morgondagens date :)
    Bra att boka in lite så man har lite mer att se fram mot. Du får hänga med nästa gång!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Betty fotade jag på Lasse Åbergs museum i somras!! Snygg!! Stureskolan, ja det var länge sen..minns att jag gick där till trean, sen blev det Engelbrekt.
      Önskar dig en fin helg..Ja va skoj jag dejtar med er nästa gång Kram

      Radera
  3. Oj så rätt du har i det du skriver! Bloggen borde ju kunna vara en avkoppling, men så blir det inte alltid när jag känner att jag halkar efter med kommenterandet. Bloggande i sig är inga problem för min del men många gånger blir det till att välja mellan nya inlägg eller fara runt och kommentera. Tacksamhetsskuld kanske det går att sammanfatta det som...
    Ha en go och trevlig helg!
    /SA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst är det så...svårt att hinna med, och har man många kommentarer/bloggvänner, tar det tid!! Men man får nog tänka på sig själv och göra det man vill...utan tacksamhetsskuld...huvva för att känna sånt..Önskar dig en go och trevlig helg tillbaka...
      ps...nu tar det ännu mer tid, för nu kan man svara också, och då MÅSTE du kika in igen och läsa svaret, hahhaha...kram

      Radera
  4. Jag har varit väldigt frånvarande från bloggeriet den senaste tiden, och så måste det ju få vara ibland!

    Jobbigt med begravning! När man sitter där i kyrkan blir det så stämningsfullt och man gråter för ALLT möjligt!
    Vi måste leva för dagen för vi vet inte vad som händer här näst!

    GOD FORTSÄTTNING!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo sant, det är ibland omöjligt att hinna med allt, så då blir det paus..
      Just begravning och känslig stämning kan sätta fart på alla möjliga sinnen av ledsnad i en'
      Ja man vet inte något om morgondagen, så det gäller att leva här och nu...God fortsättning till dig med//Kram

      Radera
  5. Ta det lungt eller ta ett brake, det gjorde jag i en hel månad tror jag det var...sen kom kraften tillbaka, man får inte känna sig tvungen att skriva...

    Ha en trevlig helg för jag hinner inte läsa eller skriva i helgen för jobbet kallar... kram på dig och ha en skön helg / Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till med ditt jobb...och det där nya som är på g!!
      Jo sant, man får göra som man känner såklart.
      Kram

      Radera
  6. Håller med dig! Men tiden kan inte räcka till allt. Det är viktigt att det inte blir ett måste - utan är kul.
    hoppas du sov gott!
    kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag Sov så gott Ann-Mari!! Tänk jag tror att det är tack vare fuktpuffmaskinen, som fuktar den torra luften som gjort att näsan och luftrören varit täppta..

      Man får ta det när man har lust såklart..man bloggar ju för sin egen skull allra mest, såklart,men som du säger ibland finns inte tid.
      Kram till dig och trevlig helg

      Radera
  7. Du har så rätt...ibland tryter det...sen är det nästan som en vårbäck...det bara rinner på!! Jag tycker så mycket om din blogg just för att du "pratar" med en, om vardagliga saker, om roliga men också sorgliga händelser, det är ju nästan lite som de där brevvännerna man hade förr...Inte undra på att postverket går dåligt förresten, alla vi skrivtokiga tjejer har ju blivit bloggande damer i de bästa åldrar av alla!!
    Å du, nästa gång tar vi med dej...
    Ha det så gott vännen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan en ny funktion för mig...huvva..vet du att du kan läsa svaret här om jag svarar..Det där är lite olika,en del svarar i sin blogg och man går tillbaka och läser svaret..men inte alla..Detta svar borde automatiska åka över till din blogg..Hallå blogger fatta' det..Jag hade många brevvänner när jag var ung, älskade att skriva långa brev...fick låååånga svar..träffade en del brevvänner, men tappade bort dem sen..detta är ju som du skriver klokaRigmor, samma sak,som brevvänner, fast vi är unga tanter nu,hihihi....Så skoj då hänger jag på...nästa gång. Kram och trevlig helg//Karina

      Radera
  8. Klart det ska var kul! Livet består av så många måsten... man behöver en paus ibland!

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man skapar ju "måstena" själv, så det gäller att prioritera och bestämma själv, inget tvång.Jag gillar att blogga och framför allt att skriva, tiden får avgöra hur mkt och vad det blir...tiden räcker inte alltid till...så är det..
      Kram

      Radera
  9. Inget tvång skall man känna, då är det inte roligt längre.
    Tror man skall följa sin egen väg. Då blir det bra!


    Kramar!

    SvaraRadera