måndag 18 juni 2012

Skönt väder trots allt

Inte tycker jag att det svårt  med regnet...det är rätt mysigt mellan skurarna...det finns ju paraply. Klart har man hyrt en stuga och känner stressen att semestern regnar bort..då är det trist. Vi hade tänkt pallra oss i väg till torpet och sova över..men kände inte för det, när regnet stod som spön i backen..lustigt uttryck det där....stå som spön..Jag har lång semester, jag ska inte klaga en enda minut..jag hinner med sol och regn. Flyter mest runt och myspyser och gör inte så mkt, mer än jollrar lite med Vera och lagar mat..Rätt skön tillvaro. Idag gick vi upp på stan...tittade lite i affärer..På ett café var vi de enda kaffegästerna..Tyckte lite synd om dem som jobbade där, de sa att det beror på vädret att inga kunder kommer..Deras stora goda smörgåsar, och fina bakverk..men jag köpte bara en juice.--måste ju tänka på baddräkten, den marinblåa med vita prickar på...den måste ju fyllas ut..
 Har inte målat på  länge, det kommer tid för det med. Känner väl ibland att min ateljé är dåligt besökt av mig..men ingen ko på isen, den står kvar.  Har fått beställning på att måla av ett hus, inte måla, eller måla  om ett hus, utan måla av..men ingen brådska där heller..semesterlunk..
Vet ni, jag hör hur det ösregnar där ute...nu blir bilen ren...


5 kommentarer:

  1. Härliga, lediga dagar... njut av dem! Snart kommer solen och värmen och då blir det mysigt på torpet :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så njutbart och skönt du lever ditt liv! Jag blir riktigt varm inombords att få läsa detta.
    Här regnar det också just nu i tidig morgon. Ett välbehövligt regn, märkligt nog, men blåsten har pinat allting torrt de senaste dagarna.
    snusa på lilla Vera och ha det bra!
    kramar

    SvaraRadera
  3. Ja Du har verkligen lång semester:) jag har ingen alls! Så gott att bara vara, ta dagen som den kommer, gosa lite med den lilla. Ja kan de blir bättre:)

    Här har vi inte fått så mycket regn. Vi har varierande väder varje dag. Idag sol o blåst.

    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Här fick vi regn en natt och får nöja oss med det. Längtar nästan efter en hel dag med regn. Ligga i soffan med en bok och höra hur det smattrar och skvalar i stuprännorna.
    Kram, kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  5. Låter som en härlig semester, trots regnet! Och snart dras du nog till ateljén igen :-)
    Ibland behöver man bara ladda batterierna...
    kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera