tisdag 21 augusti 2012

Morviol från Ålandet

Ikväll var min syster och jag hos mor, vår mor..Ohjojoj, det blir så mkt bus då..Mor pratar, om alla minnen och bryter så fint på Åländska...Syrran filmade och vi skrattade åt allt spektakel..
 Jag
minns Åland i somras och längtar tillbaka..tänk om man kunde få med mamma på en resa dit...Idag ringde hon mig, för att hon ramlat in i en husvägg...och några damer fick hjälpa henne hem. Hon är ju så yr..Så imorn blir det Dr igen, igen igen igen, men de gör inget..säger att det blir yrsligt på ålderns höst..Jobbigt..att veta. Man är ju rädd att hon ska ramla ensam hemma....men inget larm inget larm, mamma vill inte ha..envisa dam..känns som jag skrivit om detta förr..suck
Min kära Kusin och jag.....

Kul med vattenspegel

Varsin barkbåt byggdes

lugna vatten
   Några vackra bilder från Åland..och godnatt efter det

3 kommentarer:

  1. Vi ser ju mera vilda än tama ut, är kanske också!:)
    Det är inte lätt när ens föräldrar blir gamla och skröpliga. Man får bara vara i närheten som stöd, så mycket man förmår och kan.
    Underbara bilder från Föglö...den lilla barkbåten wow!

    Karinkram

    SvaraRadera
  2. Att bli gammal o inte längre klara allt.
    Att bli sjuik o inte längre klara allt.
    Att få livet förändrat - tungt är det, min mamma har ju också drabbats, de e tungt att se dem förändras MEN ändå, de allra flesta stunderna är ju ljusa och fina o precis som de alltid varit.

    Fina foto.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Fina Ålandsbilder.
    Inte kul med din mammas yrsel.
    Kram till dig.

    SvaraRadera