torsdag 13 december 2012

God helg.

Säger  jag redan nu...för i mörn är ja int benägen att önska eder det..
Jag har tävlat igen...jag har ju tur nu   :-)     http://ewasgalleriochhem.blogspot.se/   här fann jag något fint jag ville vinna..
Idag låg ett pkt i min brevbox..så fina tomtar och tomtecholkad. Fru Äppelblom är duktig på att göra bra paket..Smakade endast en..ty jag ska bjuda barnbarnen osso..

Hallå hörni vad kallt det är-- lite på gränsen till fööööööör mkt kallt..men skönt  vitt snyggt ute,  och jag har varma kläder. Frös inte ett jota igår, då fru Paradis och jag knatade gata upp och gata ner, och HON fotograferade..http://paradisetbergamon.blogspot.se/  Kolla vilka snygga bilder hon skapade..Trots att lilla hon darrade av köld emellanåt..Jag hade kunnat ställa upp som isprinsessa på Järntorgets isbana, men de hade tyvärr inte plogat upp den..hihi..

Idag såg jag inte en levande Lucia, men ack hade inte en chans att tänka på det..Det är mkt att göra på jobbet..Nya planeringar, inför fester och julbord..
Imorron kommer det vara glömt, och man börjar sukta efter tomtar..
Har pyntat  med ljusslinga på balkongen. Och några  tomtar ska allt få komma upp från källaren och få stå och  vara julröda på balkongen..Taskigt, de kommer troligen frysa ihjäl-
I morron, går färden till ett plats utanför Kumla..där det är en julkonsert..Ska bli jättefint att höra den.
På Lördag..då går tåget till Stockholm, för att ta mig till mina fina kusiner..de Sommarströmmingska..och vi ska ta en kryssningsfärd över till våra fädernes Land, Åland...Det ska bli så skoj!!
På söndag, om vi överlevt alla  havets stormar, ska pappsen firas sent omsider på kvällsstunden..lilla pappa fyller 85!

Tomtefint

balkong i snö



10 kommentarer:

  1. Mysiga bilder ,-)
    Hoppas ni får det jättefint!
    Grattis till din pappa!
    Ja det är kallt och mysigt, jag klär på mig allt jag har ,-)))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Sy synd att du inte fick se någon Lucia i dag! Du skulle varit hos mig, då hade du allt fått dig ett gott skratt!!!
    Nu hoppas jag att du får en riktigt bra och rolig helg! Dra ner hatten över öronen, de är kallt ute! Var rädd om Dig!
    Många varma kramar från mig.

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en jätte trevlig helg med allt du roligt du skall göra.
    Kramizar

    SvaraRadera
  4. Så bra att tomtarna landat - de kommer att trivas hos dig.
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har i alla fall sett en Lussekatt! ;-) Snön ligger långt in på balkongen och förstukvisten här med. Och i natt hade vi 24 minusgrader här på slätten. Ha så trevligt på alla roligheter!

    Adventshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  6. Ja du... det har varit alldeles för kallt för att jag ska trivas, men nu är det "bara" 11 minus...
    Tomtefint hos dig och så mysigt där på din balkong - ljust och fint!
    Jag var på barnbarnens lussefirande och där fanns det många små Lucior :)
    Ha en bra helg själv och ha en trevlig resa till Åland!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Älskar din balkongbild, och bildvinkeln. Om jag vore liten som en teskedsgumma skulle jag vilja sitta invirad i ett lapptäcke och mysa där under granen :-)
    ha en skön fredag!
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  8. Du är då en turgumma...eller förlåt, en turpingla...!! Då ska det väl ändå hålla i sej över helgen också...håller tummarna!!
    Du...jag tror inte jag tinar upp än på flera månader, fryser konstant. Hälften av bilderna var FÖR suddiga...
    Så fint du har på balkongen, ujujuj...!! Men jag ser inte skyffeln...menar du att de krakarna ska vara utan mat medans du är ute och förlustar dej...??
    Ha nu en riktigt bra helg, och var rädd om dej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Ohhh så mysigt och så kul ni måste ha haft.Jag kan riktigt se lilla Rigmor hur hon fryser.Skam de som ger sig.
    Jag läst under på den sköna lucia att ingen ting är som förr.
    Jag håller med. Vart skall det sluta om de tar alla våra traditioner ifrån oss.Detta tar en ände med förskräckelse.Jag vill ha det som vi alltid har varit.
    Grattis till den fina vinsten.
    Skitkul när det kommer något i lådan som man inte har förväntat sig.
    Ha det toppen Kramizzzzz

    SvaraRadera
  10. Vill också önska Dig en fin helg och en till innan Jul lär det bli.

    Vad kul med en Åländska. Där har jag varot tre gånger. Men sista gången gick jag aldrig i land.Utan var kvar på båten.Det var vid Valborg.Ålands hav var kav lungt.For en gång i snöstorm och isråk.Hemsk resa.Första gången var på -70 talet.

    Någon mer gång blir det nog inte.Blir så himla sjösjuk.Inte den gången vid Valborg.

    Kram Mi

    SvaraRadera