måndag 17 december 2012

Lycka..

...känner jag efter en sådan här trevlig helg!!
Sådan skön gemenskap med trevliga goa kärleksfulla kusin"flickor"..Som passar så bra ihop, med mig och min själ. Vi tänker lika, och känner för varann. Släkt. Glad för det.
Inte alls alla som håller ihop i dessa dagar, och håller sams. Jag är glad att jag hittat mina kära kusiner. För de är så himla gulliga.
  Vi åt julbord, Mannerströms. Han jobbade nog inte där på Cinderella, men han hade komponerat.Och det var jättegott..Vi satt länge, eller så länge vi fick sitta, och njöt av maten. Mina glada kusiner hade roliga snapsvisor på sina mobiler.google är bra..och vi sjöng i högan sky. Så pass att resten i restaurangen tystnade, och vi fick applåder. Roligt.
Sedan var det dans. Och eftersom vi alla älskar att dansa, så dansade vi fram till kl 04.00 på morgonen.
Disco.
Sedan var det lite gung, ja det blåste rejält på Östersjön..Men det var ett gung, som man kunde somna till..
Att sedan skämmas bort med frukostbuffé..det är inte illa..Med champagne och mycket annat gott att ÄTA.
Vi sjöng kareoke..och hade även skoj på hemfärden..
Idag, en seg Måndag. Kan erkänna att tröttheten pockar på..Men det är en  rolig trötthet, som jag absolut står ut med.   Och somnar snart glad och lätt i sinnet..fylld av trevligheter, som jag tacksamt  suckar mig till söms med...




14 kommentarer:

  1. :D, vart for ni egentligen om ni var ute på Östersjön? Trodde ni kom över Ålandshav....
    Låter så härligt skönt allt, fastän det gungade. Sömmarströmmingar på farten, jättekul!
    Gungar det under fötterna ännu?

    Ha en fin kväll!
    Karinkram

    SvaraRadera
  2. Okej då Ålands Hav!! Fast det gungade från Öster...:-)

    SvaraRadera
  3. Trevligt med goda vänner o lite gungeligung..
    sov sött kram Irene

    SvaraRadera
  4. Låter som en energigivande helg.
    Tittade nyss upp mot ditt fönster då jag var ute med jobbarkompisens lilla pyttehund. Kompisen har tarmvred och var nyss hemkommen från USÖ. Vi tog en uppfriskande kiss- och bajspromenad med den lilla fyrbenta. Det var riktigt skönt.

    Suss gott

    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj vad härligt. Att dansa till klockan 4 och sjunga av hjärtans lust tillsammans med släktvänner som känner dig och allt ni har gemensamt - ja, vad kan jag säga ... du är lyckligt lottad du, för att ha en sådan rikedom i livet.

    Här är det julstök med rejält stök. Målet är att bli färdig med julens alla måsten tills torsdag - och sedan skall man bara krypa in i en varm filt och titta på lågorna i vedspisen. Inget jäkt sista minuten, har jag bestämmt.

    Med bloggande är det lite si och så - och mitt hjärta längtar att sitta ner och läsa. Datorn sade bara sitt i veckan och jag var tvungen att rigga en utgammal dator ... hurvas ... dags att köpa en julpresent till mig själv tror jag ;)

    Jag önskar dig allt gott i livet och massavis med inspiration till ditt målande. Måla av hjärtans lust och njut av livet - den är här och nu!

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar helg du haft... fylld med energi och glädje :) Hade varit kul att se er och framför allt att höra er - tror nog ni gav en energikick till alla i er närhet :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så trevligt du har haft det!
    Ha en fin dag och kram till dig!

    SvaraRadera
  8. Vad du verkar ha haft kul!Och inte nog med det, ni både åt och drack gott också. Inte dumt!!

    SvaraRadera
  9. Åh en trevlig kusinkryssning - härligt.
    På kryssningar släpper man verkligen loss, de e som man lämnar hämningar o annat skit i land när man går ombord, bara en sak gäller att ha så skoj som möjligt:)

    Kramiz Kramiz

    SvaraRadera
  10. Vilken helt underbar helg du verkar ha haft.. Umgås med härliga vänner är nog ett av det bästa som finns för själen..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. ÅÅ va himla roligt och mysigt ni haft det! ,-) Kul med goa kusiner. släkten är bäst, ibland ,-)))
    det bästa efter sånt här, glädjen sitter i LÄNGE efteråt ,-))
    Härligt med dina två katter du köpte på en kattmässa! ,-)
    Vi köpte vår griffon efter en hundmässa, bestämde oss för honom där, hämtade honom en vecka senare! Stor Glädje ,-))) Men det är 9 år sen nu, han är fortfarande en stor glädjespridare.
    Ha det fint, KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  13. Så skönt att du har haft det bra, och så Skönt att du är tillbaka...vädret kunde ju göra vem som helst orolig...Lite nyfiken är jag ju också, "hjälpte" den nya stassen...??Eller jo, dansade man till 04 så var den väl inte helt fel...enda nackdelen med en sådan resa är ju just att man MÅSTE upp till frukosten, man får bara inte missa den...Sova...det får man göra när man hamnar på hemmet.
    Ha det nu gott, slutspurt på terminen som det är. Sen lägger sej tystnaden och lugnet över arbetsplatsen...och du får några välbehövliga sovmorgnar!!
    Ha det gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera