tisdag 5 februari 2013

Tissda

http://snackskalsdalen.blogspot.se/  Här kan man se en bokvinnarblogg..och har man tur kan man minsann vinna lite böcker..inte alls fel!!!
Skulle ju länka detta i gårdagens inlägg, men mitt minne är rätt svagt,'
"Minne jag har tappat mitt minne..är jag svensk eller finne".....den  roliga snapsvisan sjöng vi kusiner på Ålandsbåten i julas, Det var en rolig resa, Ålänningar som vi är så kan man ju känna sig förvirrad ibland.
Ja förvirrad för mindre, känner jag mig mest nästan jämt-'Trivs rätt bra med detta, ty när det kniper, har jag dock koll på tillvaron..Koll har jag inte på mina egna beslut alltid..Jag har nu tackat JA till en katt..
En ung katt,född i maj 02..som ska få bo hos mig..om det går bra!!! Och jag känner mig så nöjd med mitt beslut..TY  KATT HAR FATTATS MIG LÄNGE NU..härligt
sen är det bara att sätta igång och njuta av livet, med katt.
Då kanske jag sätter fart på mitt flyttande igen..torp och allt det där som trycker på där inne i drömmen'
Energin kommer säkert tillbaka nu, tillsammans med den goda sömnen..Utan sömn har man ingen lust till nåt.
Nu bakar jag andra bullar och inte alls några timmerstockar jag drar..
Sömn är hälsa och det känns mkt gott att vakna utsövd, utan en natt med en massa andningsuppehåll.
Bättre sent än aldrig, men denna apnéskena hade jag gärna petat in på tänderna mkt tidigare..
Nu finns det  lust att måla och gå på Yoga....och se fram emot ljusare tider.,.
Kan erkänna att snö är jag rätt trött på. Eller mest trött på väglaget..ser fram emot att kunna spatsera fram på trottoaren utan att vara livrädd att dratta i backen..
Vi är snart inne i Mars, så fort som tiden går..'
Först tar vi och njuter av Februari, hur det nu ska gå till!!!!



1 kommentar:

  1. Heja dej! En katt är precis vad du behöver - Grattis!
    Så skönt att du verkar vara i form igen och att du känner lust och ork igen - härligt!
    Längtar också efter halkfritt promenadunderlag - vår väg lämpar sig bättre för skridskoåkning än promenad... och jag som inte har några skridskor...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera