tisdag 20 december 2011

Doftar gott..



De bakar..de bakar och det doftar gott i hela lgh...Just nu står tre ungdomar och rör i grytan med chokladkola...trevligt..de skojar och tuggar på blockchoklad, läser recept och diskuterar smaker...häller lite mandellikör i chokladkolan...det visar att samtliga mina barn, är vuxna.Sen blir det snickers och rocky road...Suck den äldsta sonen, blir visst 30 i februari...jajja, de växer, och det fattar man inte att, ja, att inte man själv är 30 typ, längre...
Innan bakade mor (jag) lussebullar...och nu får jag ta det lite lugnt här i soffan med lite glögg...Ser fram emot jullovet, som ska bli så skönt..Alla barnen hemma.Tänk förra julen var vi i Istanbul, det var inte fel det heller...ett år går så fort..
Idag var det julbord på jobbet...I morronkväll är det julbord på jobbet.-Julmat i massor...Känner mig redan lite trött på den..men man behöver ju inte äta..Kommer att tillaga annat, inte alls så mkt julmat. Jansson blir utan ansjovis, ingen gillar sill så mkt...skinka, njae, det äter inte mina barn...men Köttbullar, och kallekalkon, och Ostar....prinskorv ska det vara och lite brysselkål...ja det räcker...och så godis förstås och julgröt....och frukt, nötter fikon....jajja vi står oss nog...
Ska nu skriva lite julkort, hade skrivit i går...men slarvade bort nästan allihopa..märkte inte att jag tappat ut dem ur handväskan i morse...*skrattar*, det kom kort tillbaka, då bibliotekarien, hade hittat blöta julkort på skolgården....hihi, hon kände igen mitt namn...På vägen hem idag, plockade skrattande, jag och min kollega, några våta julkort från snön....tur att jag har fler hemma...Dessutom försov jag mig i morse...Sov så gott i det lilla gästrummet, då mina nattgäster intagit mitt rum, och några invaderat vardagsrummet...Lilla gästrummet, kallat Ålandsfärjan ( för det dundrar så där inne) ska få bli mitt sovrum, sen efter alla helger, då jag ånyo återupptäckt att min nattsömn är mycket godare där!! Det är nog de där andarna, eller Currylinjen som stör i mitt stora sovrum...för Gästerna hade INTE nån god nattsömn.-.-.syrran flyr ut på mattan och sonen var sömnlös en hel natt, i detta rum!! Undrar OM det verkligen kan påverka, hur sängen står??
Tack, nu ska jag skriva att jag fick ett positivt besked idag, cellgiftprovet från förändringen i sköldkörteln var godartad..Har varit lite orolig för detta...så nu känns det bra igen...phu, den allra bästa julklappen är god hälsa...
Ser fram emot den veckan runt Nyåret, vi ska hyra en stuga i Grövelsjön, åka skidor, leva friluftsliv, läsa- sova- basta- äta och umgås....SKÖNT ska det bli....Vad skönt och bra ALLTING är Hörrni!!!! Kram ...

9 kommentarer:

  1. Godisråttor där...
    och sen ha mage att fota allt och lägga upp på bloggen så att jag inte ens kan komma åt det goda...
    bara munvattnet som rinner ned på alla tangenter och bokstäver...
    vänta lite....
    måste hämta torky...
    tork...tork...

    Så skönt med ett positivt besked...
    visst är hälsan det viktigaste vi har...
    och barnen...

    Tjingeling och akta dig för tandläkaren....
    med allt kola och knäck... ***skratt***

    SvaraRadera
  2. Å, vad skönt!

    Stämningen hos er verkar det heller inte vara något fel på :-D Underbart!

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Dom säger ju så, den friske har många önskningar och den sjuke bara en.

    Visst är bästa julklappen hälsan. Grattis!

    Ha det gott med kolan och godiset.

    SvaraRadera
  4. Härliga besked. Jag hoppas att mitt besked om magen kommer att vara positivt.
    Visst är det härligt med vuxna barn. Roligt att de kommer hem och pysslar om sin mamma.
    Låter skönt med en vinterresa. Vi ska titta om vi hittar någonstans där vi kan bo några nätter och åka skidor på dagarna.

    Ät inte upp all kola nu...spar dig till julbordet.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. låter som om ni har det mysigt, godiset ser gott ut, tur att provet var bra, nu kan du njuta av julen... sov gott kram kram

    SvaraRadera
  6. Jag gläds med dig! Vilken lättnad med ett positivt besked och vilken lycka att ha så många fina barn som du har. Njut av julen nu. Kram från Annsi.

    SvaraRadera
  7. De sista raderna känns så gott att läsa, att provet var bra och att ni har det gott!! Precis som det ska vara, alldeles lagom av jul, ja av allting. Huvudsaken man har sina kära omkring sej, sen var och hur är av mindre betydelse. Å maten, den har vi dragit ned på här också, annars får vi äta rester fram till påska...
    Julkorten ja...de kommer väl alltid fram nå´n gång, här upptäcker jag hela tiden att jag glömt någon, men det kan väl vara kul att få kort efter jul också...??!!
    Ha det så gott vännen och njut av livet!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Mums vad det var gottigottis här då!!! Ville bara önska dig en Riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! Sedan läste jag att du fått bra besked på dina cellprover det var väl skönt. Kram

    SvaraRadera
  9. Oj, oj, oj vad smarrigt det där såg ut! Proffsig form på kolan...

    SvaraRadera