söndag 11 december 2011

Målat...målat målat och målat...


Hela köket är som en stor atelje..Köksbordet belamrat, med akrylfärgtuber, dukar...penslar..och ja hela köret..Sonen och jag har haft en kreativ helg..Mycket roligt...Målat klart alla änglar nu och ramat in, de blev så bra!! Igår besökte vi konstskolan och KKV's julmarknad..hämtade inspiration..Idag besökt Wadköpings julmarknad..Kallt var och rätt mkt folk...Köpte inget, jo en korv..Träffade mina ljuvliga barnbarn Idag......Lilla Ines ville gunga i kylan...burr...vi höll på att frysa ihjäl...Hon börjar bli lite trotsig den rara snälla..sätter sig på tvären och VÄGRAR..det är helt normalt..treårstrots..Men väldigt söt treårstrots...Ivar är nu fem månader, bara ler och skrattar...
Störst av allt är kärleken.....och Hälsan...och barnbarnen......

NU redan sovdags för att klara av Måndagen...NATTI

9 kommentarer:

  1. Underbar ängel. Gillar färgerna och speciellt texturen på vingarna och bakgrunden. Mycket själ i blicken!
    Jättefint
    Kramar
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja o så blir de fina tavlor när du målar. Jag har ju också roat mig att måla i massa dagar, men de blev bara målad lockpanel...

    Kramiz på sig

    SvaraRadera
  3. Kreativa kvinna, snygga tavlor du gör, man kanske kan få köpa en eller byta mot en mössa, hahha....

    Ha en super bra vecka nu.../ Monica

    SvaraRadera
  4. Ja, nu är det julstök på allvar :-D

    Vilken tur att du målar, för det blir så vackert!

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera
  5. En fantastiskt fin och vacker ängel med bra uttryck.
    Ha en fin måndag Karina!

    Karinkram

    SvaraRadera
  6. Oj...det vart mycket den här helgen!! Jag stod med ena foten på väg till Wadköping för att fly fältet när stege och färg kom fram...men sen kom jag på att nån måste väl sköta markservicen också...synd, för jag förstår att jag ändå missade något trots kylan och regn.
    Treårstrots...känner jag igen!! Prinsen, den goda och mysiga, kan klart tala om vem som bestämmer...om man får tro honom själv!!
    Ha en skön måndag vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. vad fin ängel ♥
    kram till dig från dalsland//

    SvaraRadera
  8. Duktiga du som målar och broderar och fixar...
    Lite julbrådska kanske ???
    Du får vällite julledigt i mellandagarna när skolan är stängd ???

    Tjingelingen ha en finfin vecka...

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas korven smakade gott. Oj vad ni hinner med mycket men e det något som roar då går de som en dans. Ja du 3 års trots är min lilla Mira i också, konstigt jag kommer inte ihåg att mina pojkar hade de men minnet kanske sviktar.
    Önskar du får en trevlig lucia/kramen

    SvaraRadera