torsdag 13 oktober 2011

Töte lillebror....


Skön torsdag..paff...borta..Fredag redan, i morn..veckorna rinner snabbt iväg..känns som Oktober, passerar fort. Undrar vad jag längtar mest efter..Julen kanske. Höstlovet först förstås. Då vi reser till Ayvalik..ska bli en skön vecka..längtar alltid till våren..blommorna och solen.
Idag efter jobbet, en promenad i vår vackra stadspark med barnbarnen. Där finns ett ställe som heter Lekladan. Där kan barn leka, med en massa roliga saker. Leka affär, leka med trädjuren i stallet..verkligen ett fint ställe..Efter den leken, blev jag bjuden på kvällsmat tillsammans med Ines och Ivar och deras mamma....sedan fick jag den stora äran att bada barnen...sötnosarna...doften av nybadad liten unge, nytvättad i gosig pyjamas..det är lyckan det!!! Lillebror Ivar fyller tre månader i morn..

Drar åsta' till Östergötland i helgen..hoppas det landet bjuder på sol och vackra höstfärger..för min kamera vill fotografera....

7 kommentarer:

  1. Sååå stor han har blivit den nyfödda, som inte är nyfödd längre. Nybadade småbarn är den allra goaste parfym:).
    Ha det gott i landet Östergötland!
    Go´nattkram!
    Karin

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Jag tror att du får riktigt fint väder och många tillfällen att fotografera.
    Fin bild på den lille sötnosen.
    /SA

    SvaraRadera
  3. Så sööööt liten gosing! Tänk vad härligt de är med dessa små liv som förgyller våra liv!
    Doften av dem......alla parfymer kan slänga sig i väggen...Inget går upp mot nybadade barn!
    Själv har jag varit "vagn" i nästan två veckor. Tuff, tuff, tuff...efter loket. Gata upp & gata ner. Ibland skulle de bytas batterier, då "öppnades" en lucka i ryggen och så igång igen...Vi skrattar gott nu när vi är hemma, trötta på allt vad tåg heter.
    Må väl och ha en skön helg.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  4. Who..dessa små underbara söta varelser!!
    Ja nu är de helg igen. Faktum är att jag har börjat tråna lite efter advent..tända ljusstakar..mmm..mörkret är trist. Men så våren ja den längtar man ju mest till redan.
    Trevlig helg vännen.
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Åh,så mysigt och lyxigt att få bada ett litet barn det var länge sedan känns det som.

    Nybadade småbarn i pyjamas är en fröjd!

    Hoppas du får en härlig helg!

    SvaraRadera
  6. Vilken sötnos och vad härligt att få mysa till det ordentligt tillsammans med barnbarnen. :)

    Jag hoppas att du får en riktigt solig och fin helg i Östegötland och många trevliga fototillfällen. :)

    Ha det fint!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Oooops...han kommer att bli farlig om några år...med dom ögonen...dom skulle inte växa så fort dom små liven...
    Hoppas du har en skön helg i Östergötland, blir riktigt ompysslad och serverad på silverfat...det har man rätt till i vår ålder!! Man har rätt att ställa krav, och när jag säger det så småler mannen här i huset och påpekar att nå´n ska väl uppfylla dom också, sen går han ut...
    Kram kram

    SvaraRadera