måndag 23 april 2012

Sångträning...och gymträning..fast tvärtom

träning och träning idag...Efter jobbet../  (fick  idag besked att jag ej fick jobbet jag sökt ..det var väl nån mening med det då kanske..nån sa att jag är som klippt och skuren för mitt nuvarande jobb...pyttsan..men det var ju snällt sagt..)   nåväl idag efter jobbet...åkte jag till gymet..Nu eller aldrig...leva sunt var det ju...idag har jag gjort det i allafall Vad jag lever i morgon, det vet vi ej. Sen vidare på körsång..Körledaren hon är så härlig..så charmig och medryckande, så söt och rolig..glad, man blir glad av att gå dit..om några veckor är det konsert..hur det nu ska gå.Tycker inte vi hunnit sjunga så mkt än..Tur att vi är många, ifall man tappar bort sig.
skogen
är
mystisk
Syrran har så många drömmar hon med.Hon tycker vi ska öppna en handelsträdgård ihop..ja, me  ett caf'e breve' och lite tavlor på sne': Det är så mkt tankar och drömmar man inte förverkligar...men när de ligger och gurglar sig i hjärnan., är de rätt så härligt att drömma..Tänk ett stort växthus..man kan pyssla med växter (och ha jord under naglarna hur mkt som helst)...På vintern, då drar vi till varmare länder, liksom flyttfåglar...och lever på de pengar som vår handelsträdgård inbringat..Nu vet ju inte syrran eller jag så värst ovanligt mkt om blommor, men det är en senare fråga.. ja ja...man lär sig väl..

9 kommentarer:

  1. Låter som en bra idè med en handelsträdgård...
    cafè och ett galleri med dina tavlor...
    slå till på det !!!

    Tjingelingen...

    SvaraRadera
  2. Tror på att allt har en mening! Det blir liksom lite lättare då ju´.

    LYCKA TILL med era drömmar!!!!!!l
    Jag kommer och handlar,fikar och njuter:):):)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tanke, växthus med café. Jag lovar att komma och ta en fika! Och köpa några plantor..

    Vet du, att jobba i växthus och bland allt som växer och gror är rent mediativt! Jag gjorde det en gång i tiden, stadsträdgården i Örebro!

    Och kanske dyker det upp ett annat jobb av intresse bakom hörnet.. Det kan man aldrig så noga veta! Livet är ändå rätt spännande mellan alla de grå dagarna!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Visst är det så... att allt har sin mening :) Härliga drömmar och inte är de väl orealistiska... blommor, litet café och dina tavlor det passar ju jättebra ihop - och jag lovar att komma om det blir verklighet!
    Ha en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kör igång! Chris-Karinas blomcafé!
    Toppenfin dröm som ni KAN förverkliga!

    Kramar
    Karin som tycker du har mycket spännande bilder idag

    SvaraRadera
  6. Så synd att du inte fick jobbet:( de var kanske någon mening med det, de sägs ju att de finns en mening med allt, fast de används väl mest som tröst...inte alltid man gillar att höra det. De kommer kanske fler tåg - hoppa på!!
    Duktig du är med ditt tränande. Jag borde också skärmpa mig, går ju massor o rider ibland men jag syndar också genom små intag i munnen. Tröstäter nog lite när jag är själv o längtar efter min älskling:)

    Kramiz Kramiz o ha en skön dag

    SvaraRadera
  7. Gört!! Gört!! Satsa på, det är det som gäller i livet, man ska ha lite spänning tycker jag!! Låter väl som en ypperlig idé att mixa lite sådär, då tillgodoser man ju ännu fler. Det där med trädgård förstod jag igår efter föreläsningen, det är en hel vetenskap, och som med alla vetenskap så är det sååå många olika teorier om vad som är bäst. Vad jag i alla fall lärt mej är att man ska ha en stinn plånbok om man ska göra allt man vill...
    Det här med att leva sunt...det bestämmer jag mej för varje gång jag ätit alldeles för mycket och hamnar i paltkoma. Efter dryga femtio år så har jag hitintills inte lyckats...
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Vill också börja sjunga i kör...tror det är jättebra för själ och kropp. Gym däremot är inget jag vill, utan något jag tvingar mig till, när jag inte lyckas komma på någon bra undanskyllan.

    SvaraRadera
  9. Det är härligt att ha drömmar, dom drömmarna som ni har tycker jag ni skall förverkliga, låter helt underbart.
    Ha en fin dag/kramen

    SvaraRadera