söndag 1 april 2012

April april...







Tur man inte blev ett aprilskämt..men det var nära ögat..
Trevligt var det igår..kalaset blev bra... Mina Kära barnbarn vad Ni är goa.. De kom till mormor med blommor och choklad, så glad... Vi roades av den lilla teaterapan Ines..Igår var hon Pippi....Red på gunghästen Herr Nilsson i full galopp..sen stod hon i Pippipose...så skrattretande likt.Hon är dramatisk den lilla tvååringen, igår hade hon fått nya trosor. Det såg så kul ut, hon tyckte nog det var konstigt att inte ha blöjor på.Hon skruvade och vred sig. Trosor som satt fel..Men hon var inte riktigt rumsren, ty hon kissade på mormor golv två ggr...Det blev en lång trevlig dag igår..Idag har det varit stora putsardagen..Inte fönster..Hu det är kallt ute..putsat lite i kylen, i badrumsskåpen, slängt en jättekasse med saker, som inte behövs, som på något vis trängts in i badrumsskåp och lådor..burkar och krämer med bästföredatum, för länge sen....ögonskuggor, alldeles för fula och gamla, ja idag var jag på slängarhumör..Sånt är bra!! Putsat i förrådet, tänk att det alltid är för mycket saker i förrådet...Man röjer och slänger.(??).ändå samlas en massa skit där..var kommer den ifrån?? Kan det vara så att man släpar hem en massa onödigt, från loppisar och annat..byter ut saker, möblerar om?? Fyndar helt enkelt...det som är det svåra, är att göra sig av med det gamla när det nya flyttar in.
Tjo..det snöyrar ute..just nu...
Våren som kom av sig...
Har i allafall påskpyntat lite..Det betyder att påsktupparna har kommit fram, och den gula skålen och de gula ljusstakarna..Färdigt..och lilla lilla påskharen..
Min Otroliga Orkideeeeee, har blommat nu i många månader..tre stänglar' fullproppade..så vacker att jag svimmar lite varje dag...den ger mig sån lycka.Den är fem år..igår..
Men oj NU är snöflingorna stora som bomullpads...

7 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott!! Ja de var väl tur du inte blev ett aprilskämt:)

    Barnbarn ja - de är för goa.

    Jo då vi har också sett små snöflingor men inget som lagt sig tack o bock. Idag skulle de också snöa men det har det inte gjort, de har varit soligt mest hela dagen.

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Grattis, grattis - lite i efterskott, men med varmt hjärta.
    Härligt med besök och presenter från barn och barnbarn - då blir man glad :)
    Skulle också behöva röja och kasta... svårt att komma igång bara...
    Ha en skön söndagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. mitt påskpyssel kom av sig, fy vad kallt det varit i helgen, just nu snöar det och blåser fyyyyy...vilken vacker orkidee du har den måtte trivas hos dig. Jag måste också ta och göra en rejäl rensning fast jag vet inte när, må gott kram kram

    SvaraRadera
  4. Härligt med barn och barnbarn. Så mysigt med lilla mamma busunge...Jag ser de där provsmakade äpplena som hänger på grenarna :)

    Fy vilket snöoväder som svepte in över oss i dag.

    Ha en skön påskvecka


    Kram

    SvaraRadera
  5. Trevligt med uppvaktning är det alltid.

    Det har jag aldrig haft någon som kissat på mina golv,kanske katten då.

    Ha en fin påskvecka !

    Kram Mi

    SvaraRadera
  6. Grattis en gång till och nu i efterskott!
    Du fick en härlig dag! Väl värd!

    Önskar dig en finfin måndag!

    Karin ger kramar

    SvaraRadera
  7. Det blev en mysig helg trots väder...!! Å har man trevligt sällskap så kvittar det nästan hur det är utanför fönstret...man lever på lyckan med de små...bekymmersfria...hela världen kretsar kring dom...precis som det ska vara!! Efteråt är man helt slut...
    Nu vill jag ha tillbaka vårvärmen, detta kan knappast vara tillåtet??!! Jag protesterar!!
    Kram kram

    SvaraRadera