torsdag 12 april 2012

Tillbaka till parken..

min gata...



Idag när jag parkerade bilen utanför parken, där mamma bor..
.... jag är glad att kameran låg i min väska..Fick sådana nostalgiska minnen...Det var soligt idag, plus 12 grader.. De gula vårlökarna blommade i gräsmattan och några barns glada skratt hördes från lekparken..Där i min park, där jag är uppvuxen..Där vid min skola som jag gick i 4- 9 grundskoleåren..Där i den parken, jag smygrökte första gången..Där jag långt innan ramlade av snurrkarusellen och fick ett stort ärr under hakan..Det syns än idag om jag sätter näsan i vädret...Där i parken dit som man, tog med filten och hade picknick...Minns hur jag, när jag hade min katt, i koppel, blev antastad av björktrastarna i den parken. Där i den parken, då man frågat chans på killar, också satt och kurtiserade på bänken...Där i den parken, som mina egna barn, då de var små, gungade och skrattade....Mamma bor just vid parken, och jag kommer alltid att ha dessa minnen av Oskarsparken..den är så vacker! Min gata som liten flicka, och ung tjej..Manillagatan..Många minnen finns på denna gata...Glada och också tråkiga..
Idag efter jobbet, ja...just det, på Manillagatan, där jag i dag dammsög och städade till mor..(tråkigt)
Sen kom det roliga...åkte och hämtade keramikalster, från helgen i Nora. Huvudvärken putsväck!!!
Så spännande att se, om det blev nåt bra..JA jag är jättestolt över min tekanna.Den är lätt att hälla ur och läcker inte...den ÄR läcker..Vill ni ha en kopp te??

10 kommentarer:

  1. Vill ha en kopp te! Kannan är personlig och ljuvlig. Är säker på att teet smakar bäst i den!
    Jag har varit till Manillagatan och sökte faster, men hon var inte hemma. Var i Örebro på ett biseminarium för flere år sedan. Bodde på slottet..

    godnattkram
    Karin

    SvaraRadera
  2. tänk vad man minns när man är på plats, det liksom väller minnen över en. Jag hoppas nu att du blir antagen till utställningen, det går aldrig att förstå vad juryn går efter, som min kompis sa, här ställer jag ut i världen, men kommer inte med i Sandviken, ja så kan det vara. Men vi kör vårt race eller hur, kram kram

    SvaraRadera
  3. Härliga minnen! Tänk vad en bild..en doft...ettt ögonkast kan frammana.
    Din tekanna är verkligen läcker och jag tycker att du är superduktig...titta bara på handtaget!

    Sköna fredag i morgon

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar tekanna! Härlig form och det fint dekorerade locket - duktiga du!!
    Och vilken massa minnen :) Härligt!
    Ha en bra fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja tack, visst vill jag ha thé ur en sån fin kanna! ;)

    SvaraRadera
  6. En liten söndagshälsning till dig och hoppas du mår bra!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vissa ställen väcker verkligen minnen...

    SvaraRadera
  8. Minnen...ja de la gott de finns. Att bara stanna upp, se sig omkring, krypa in i sig själv o bara minnas.mmm

    Humm...tekannan var jättesnygg MEN jag dricker ju inte te så värst ofta men okey jag tar en kopp med dig.

    Kramiz

    SvaraRadera