söndag 22 april 2012

Söndagskväll under min fäll-

Jaha..då har jag skjutsat sonen till tåget. Täcket hänger på vädring, för nu ska syrran flytta in i gästrummet några nätter...Kul med lite ombyte..hahah...syrran är betydligt pratsammare än son E..Son E, han är en lugn modell...man trivs med honom..han är så finurlig och klok...Vi var hos mormor, hans mormor..Han är så lugn, brusar inte upp, över alla förmaningar som mormor öser över honom...JAG hade blivit tokig..Jag tål inga förmaningar, från mamma..Jag tycker hon tjatar och lägger sig i, men son E, han är helt oberörd..Önskar att jag var sådan...suck.."Gamla damer tjatar och har inget annat att tänka på"- säger son E, till mig..Ja  jajjaja, jag tycker att hon är skitjobbig då hon ska förmana...precis som man är ett litet barn..hahahhahhahaah..barn är alltid barn..Blir jag sådan så säg till mig- sa jag till sonen....hahhaha " du är redan sådan!- sa sonen då...ha ha..han måtte ha skojat..
Kolla snygg cykel jag har...
Idag har jag flyttat alla  mina oljefärger och målardukar till ateljén..akrylfärgerna också.-.Målar med  oljekrita/torrpastell hemma, och olja på lokalen...Känns bra att inte behöva plocka fram dukar och färger,  varje gång  andan faller på..de finns där--I ateljén..och har jag material både hemma och där, så kan jag välja..Har ett staffli DÄR , så det blir stora tavlor borta..OM det finnes lust???, tror att lusten infinner sig när man har målat in sig..Fikade idag på nya ateljén och träffade nya trevliga människor..det är kul..
Där finns keramikverkstad och ugnar...Kommer även arbeta med lera..Kära nån, jag har inte tid att jobba på jobbet.... pling    pling...nu kommer syrran!!!  

5 kommentarer:

  1. Snygg cykel har du!:) Trevlig son och förmanande mor och inte är du sådan och inte är jag sådan...;)
    Fint med ateljén! och med syrran din. Hälsa så gott!

    Kramar
    Karin

    SvaraRadera
  2. tack snälla det gör mig glad att du gillar mina tavlor, jag gjorde ett ryck och målade fyra stycken, sen har jag bara målat tak, tänk om det räckte med en strykning vad fort det skulle gå men allt ska göras 3 ggr puh, du kan vara stolt över din kloka son han har något att lära sin mor...tålamod...hihi
    ha det kul med syrran, kram kram

    SvaraRadera
  3. Du är allt en bra mamma fast du förmanar..hi..hi...han är rolig din son :).
    Så nu kommer syrran till dig...då blir det liv i luckan. Mysigt med en syrra. Jag har en syster men hon vill leva för sig själv och ringer nån gång ibland :(.

    Ha en trivsam vecka med syrran

    Kram

    SvaraRadera
  4. Men så kul med systerbesök då blir det en massa surr och kuliga kvällar...och nätter kanske.
    Inga tavlor blir gjorda dådå...men det hinner du ju i sommar när du blir ledig...
    Håller fortfarande tummarna för dig...

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  5. Nu blir jag lite avundsjuk...en systeryster att busa och prata allvar ihop med...det har inte jag. Inga syskon alls...det är då för sorgligt, särskilt när man är i vår ålder och snart blir den äldsta generationen, vem ska man då dela alla barndomsminnen med??
    Min mamma förmanar inte så mycket längre, det känns ibland som om hon har nog med sej själv, inte riktigt orkar bry sej, utan att för den skull vara dement eller ego. Det kanske blir så med åren.
    Spännande med ateljén, inspirerande med nya människor kan jag tänka. Kanske blir lättklädda herrar nu istället för damerna...*fniss*??!!
    Kram kram

    SvaraRadera