tisdag 24 april 2012

sol ute sol inne sol i...

ja hela lägenheten baaaaaaaaaaaadar av sol..Härligt!!!!  Just nu ja, skulle den negativa säga..det blir regn ikväll..
Men just nu är det jättefiiiint..
Nu är vååååååååååååren här och jag är glad och så ,,,-..för mitt namn betyder KÄR..-, sök
Kvinnonamnet Carina eller Karina är den kvinnliga formen av det latinska namnet Carinus, som en av de romerska kejsarna  ett tillnamn som betyder ’kär’, 'omtyckt'. Namnet Carina kan också uppfattas som en variant av Karin som är en svensk form av helgonnamnet Katarina. Den norske formen är Karine, den finska Kaarina.
Tränade efter jobbet, och det var skitkul (ljuger)...men kändes bra.-sen åt jag en soppa, ITRIM-kycklingsoppa, rätt så god om man kryddar och har i lite purjo och keso..lite tabasco brukar sätta piff..
Sen var jag mätt.............en liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiten stund...
Seg ikväll och lat i soffan....gjorde en smoothie....ett äpple, frysta hallon en mango och honung, sen vaniljyoghurt....mixa i blendern.Jättegott!! Nu är jag mätt...

Hoppas helgen blir fin...de sa på tv:n att det ska bli sol..Hoppas det gäller Malmö också..
Ska åka dit över Valborg och träffa  nya lilla barnbarnet,.hon är två månader nu...och har växt en hel del sen jag såg henne sist..Hon har fortfarande inget namn, men i förrgår hette hon Tuva.. Det ska bli jätteskoj att träffa henne igen...och de andra med såklart..

Bästa att sova snart, innan jag blir hungrig igen..
snart är Sommaren hääääääääääääääääääär!!
natti.--

5 kommentarer:

  1. Kära Karina!:)
    Namnet Karin är sprunget ur grekiskans Katarina och betyder oskuldsfull och ren;)...så fastän vi tycker att det är svenskt så är det egentligen grekiskt ursprungligt. Trodde att Karina var en form av samma ursprung, men se där man lär sig alltid någonting nytt...

    Sommaren är snart häääääär, sov gott och dröm vackert!

    Nattinattikram

    SvaraRadera
  2. Härlig optimism :)
    Så du åker till Malmö...Vi hade tänkt det oxå men det blev ändrat. Kanske kan det bli vid Kristi Himmelsf....

    Kul att drömma och fantisera som du och söstra gör.

    Kram (jag är nog oxå hungrig nu :))

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fortsätter ha sol och inte blir så omätt ;)

    SvaraRadera
  4. Vi får väl hoppas att det här blåsandet bara är tillfälligt, för även om vi inte ska till Malmö så vill jag ha sol och varmt i helgen...Blir nog en premiärtur med husbilen, men jag är bara ledig lördag-söndag så det blir inte så långt.
    Det blev en promenad på kvällskvisten igår, mannen och jag. Det värsta är att det tar sån tid, inte för att vi gick långt utan för att vi träffade en massa bekant folk efter vägen...
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Kvällarna är värst. Hungrig. Sugen. Letar i skafferiet. Bäst att inte ha någonting hemma. Punkt.

    Ha en fin helg och snosa ordentligt och rikligt med barnbarnet!

    SvaraRadera