måndag 6 juni 2011

Home Sweet Home...










Voj voj..det har varit Mycket nu..mycket kul ..Allt har gått så bra!!
Utställningen gick bra. Det kom mycket folk och det var fint väder!! Sålt tavlor och är nöjd. Tacktack.. Den var på torsdagen...Efter den, hem och packade och vidare....till Umeå och examensfirande.Pappa blev stoppad i passkontrollen..Han hade en liten liten fick kniv...vägrade att släppa ifrån sig den. Så jag fick checka in den i min handväska som spec bagage..hahhaha. I Umeå var vädret bra...blåsigt men inte kallt. Examensdagen, klädde vi upp oss och var högtidliga. Utställning på D-högskolan, mycket tal och beröm...middag på kvällen med mkt tal även där. Så roligt att se alla glada ungdomar som fixat fem långa jobbiga, men roliga år..Sonen min, var glad att det var över och ska bara ta det lugnt i sommar...Jobb ja, det visar sig!! De firade hela natten. Kom hem kl 8 på morgonen.Men Morfar och jag gick och lade oss, trötta och nöjda..Hotellfrukost, väldigt gott...Umeå bjöd på sitt allra finaste, det är en vacker stad. Älven och björkarna...kommer nog dröja innan jag besöker igen, ty sonen blir inte kvar där..Inte många blir kvar där när alla studenterna reser hem. Men det satsas på skolor..det byggs ut och byggs fler. Bra för en liten stad i Norra'land, att studerande kommer dit och sätter liv i den!!
Har idag hämtat hem tavlorna, och husen.... njutit av det vackra vädret och förbereder mig för en rätt så kort arbetsvecka. Sålde tre tavlor och det var skoj, ett plus i kassan..fyra egentligen då en ska till Stklm....Bra bra...måla mera,sälja mera..Känns skoj att någon' köper och tycker om, vill ha min konst på sin vägg...känns mycket smickrande..tack tack...

2 kommentarer:

  1. jag skulle gärna ha din konst på väggarna, det är då ett som är säkert :)
    har du gjort husen?
    jättefina!
    kram från dalsland//

    SvaraRadera
  2. Vad roligt för dej att det går bra med måleriet..Jag skulle behöva oxå ha utställningar men behöver inspiration med så jag har en tid nu där jag bara "övar" o blir det så blir det nåt,hehe..Må gott i värmen!Kram =)

    SvaraRadera