tisdag 28 juni 2011

varmt och gött...





Varit i Torpet, sover inte kvar...hahahah vill hem, och duscha. Vi packade med oss grillmat och mamma/mormor och hade en mkt skön dag i naturens Under...fåglarna slutar inte sjunga för oss..och fågelungarna sjunger med hög hals..blommorna börjar redan blomma över, och jag gick och letade efter nykomlingar..all Praktlysing hade slagit ut, aklejorna var överblommade...liljorna avlöser varandra i blomning..Nu kan jag inte namnen på alla liljor, med det gula höga, med tunna blad, de blommade för fullt...daglilja kanske de heter??...Förut, när jag hade trädgård, kunde jag alla namnen på blommorna, men har glömt dem nu, gammal i hjärnan.. klart de käraste kommer jag ihåg..stjärnflocka, digitalis, stockrosor..riddarsporrar...och många andra...kvällen var så skön,man vill inte gå in eller åka hem..Mina barn bor kvar här hos mig..det är så kul..Visst är det stökigt, men det skiter jag i..det gör inget, vi har så trevligt..
På söndag åker dottern till Malmö, och sonen åker nog med..
Själv ska jag på målarkurs en vecka på Öland, det ska bli skoj..

Och så träffar jag sötaste lilla Ines förstås, varje dag nästan...som snart ska få ett litet syskon...
det kommer bli kul..
Livet är rätt underbart....att leva..i allafall
Och som hon' säger i bloggen..VI ÄR ALLA VÄRDEFULLA...

Har nu alla torkade pioner i min keramikvas.. se så vackert det blev..
OOOPPPSSS vad klockan tickar iväg..NUUUUU får du gå och lägga dig mamma' säger sonen E..hihihui, morsan är nattuggla...godnatt...

4 kommentarer:

  1. God morgon! :)
    Ett fält med röda vallmon ... så vackert, man vill alltid plocka men de dör så fort ...

    SvaraRadera
  2. Välkommen till Öland då! Vi har mycket med målningen av huset nästa vecka, men ser jag någon sitta med ett staffli någonstans ska jag fråga om det är du!
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  3. Guuud så roligt att åka till Öland en hel vecka och bara ägna sej åt det man vill! Det gör du alldeles rätt i.
    Skönt att höra att det är fler som glömmer bort namnen på blommorna...numera sätter jag ned små lappar bredvid...sen kommer något snällt barnbarn med näven full och lyckligt ger sin mormor allt som satt i rabatterna och skräpade...
    Nu ska du få dej ett gott skratt...efter mycken vånda klippte jag av EN pion för att prova hur det var att torka...en stor fluffig sak...som nu är liiiten som en maskros...hur kunde den bara krympa till ingenting??!!
    Ha´en underbar dag i torpet!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga pionbukett. Jag har inte plockat in en endaste en så det kanske är för sent för i år, men får väl gå in här nu och då för att njuta....
    Karinkram!

    SvaraRadera