torsdag 3 maj 2012

färdigt...

tomatplantan hämtade jag på google....en drömplanta som kan bli min..om jag sköter den..
Jo nu sitter jag här med handen högt,  i stort bandage...tur är alla fingrarna fria, så det går att skriva.
Operationen gick bra..nog var det obehagligt att ligga där på operationsbordet, blodtrycket steg. Men det gick ner med lugnande spruta.  Lokalbedövad, det tog en timme att ta bort två små benbitar i nedre delen av tummen. De har legat och tryckt på nerver som gjort smärta..Om det nu inte blir bättre, blir det ny operation..Artrosen bort och ny sena till tummen,  inflyttad från armen?? Hu låter läskigt, hoppas att det blir bra nu med det som är..Tre veckor sjukskriven, konstig känsla. Hoppas vädret blir bra.
Bra är att jag har högertummen fri och bra,så jag kan ju alltid måla :-)

På lördag är det vernissage i Nora..I bryggeriet där..Vet ej ännu om några eller hur många av mina tavlor hänger där...det visar väl sig.
  tack för hållna tummar..det underlättade...nu i lite citadon rus..bäst att ta det lite lugnt''
Detta ska bli skoj.
Natti 



6 kommentarer:

  1. Men va skönt att det gick bra med op.
    nu ska du bara ta det lugnt och vila...ja och måla lite också förståss...

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  2. Så skönt det låter att du har allt bakom dig för den här gången, kanske helt och hållet. Fortsätter hålla tummarna för din tummes skull. Du behöver den ju så mycket

    Sov gott nu kära kusin Karina!

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  3. Skönt att operationen är fixad och att det gick bra... hoppas du inte har alltför ont nu bara. Håller tummarna för att tummen blir OK!
    Ta det lite lugnt och njut av våren :)
    Det är väl klart att åtminstone några av dina målningar får vara med - håller tummarna för det med!
    Ha en bra dag!
    Kram till dig

    SvaraRadera
  4. Aj, så ont. Skönt att det gick bra i alla fall.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Nu utgår vi ifrån att det räcker med en operation av den Dumme...Å skulle du nu känna att du behöver tanka lite extra energi och lantluft så är det bara att höra av sej, det måste självklart ingå i sjukskrivningsföreskrifterna. Jag kan bära kaffekorgen så tar vi en liten promenad till dammen och prinsarna.
    Ha en bra fredag vännen och lycka till på lördag, självklart kommer dina tavlor att hänga först...!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna för att operationen blir lyckad och för att du får visa dina tavlor! ;)

    SvaraRadera