fredag 11 maj 2012

Lustigt väder...hörrni

Ena minuten sol..sen regn sen hagel och blåst och ösregn, slagregn, mycket blåsigt, lite  halv blåsigt...sol igen..om vartannat..Inte tråkigt en enda stund, detta överraskningsväder..
Idag har vi tackat av en kär kollega, som varit tjänstledig, rätt länge..och som nu inte kommer tillbaka mer..hon fick blommor och en mycket vacker tavla...målad av en mycket duktig konstnärinna som jag Känner fallera.
Efter detta gick jag upp på stan..skulle handla en överdel, i enfärgad pastell..På konserten på måndag, skall vi ikläda oss, alla, detta..ba' så ni vet..enfärgad pastell..Hittade inget plagg i  enfärgad pastell..
Men blev inkastad i en affär, p g a det otroliga slagregnet som blötte ner mina ben och skor och fötter...
Ingen bra affär, jo en jättefin affär, men jag KÖPTE en tunika i mönstrad BLÅ färg..30%  och mycket  bra för mig...
Ah, får väl leta ett varv i garderoben..nåt pastelligt kan finnas där..som körsångare ska vara..
Traskade hem till lilla mor..Hon hade nattlinne på sig.. Hon satt i sin sköna fotölj, framför kvällsöppet, såg rätt mysigt ut.
Vi drack lite te...sedan traskade jag hem, iförd paraply, ty det vräkte ner..Tyckte ändå det var rätt mysigt väder, för det var varmt..Lustigt kvavt.
Ja en vecka har gått fort, nu har jag två sjuka veckor kvar..Är inte speciellt sjuk, mer än vanligt ;-), tummen värker inte. Ska ta bort stygnen nästa vecka, sen ska det vara bra..
I morron..blir'e  Martin Mutter ( teatergrupp)-öppet Hus..och fika och Vernissage.  Sedan en tur till Västerås till min bror och min lilla svägerska.
PÅ Söndag, då ska vi besöka en ny Konsthall i Ramnäs..och även Nykvarn/Enköping, där Gunilla Dahlgren ställer ut..Ni vet hon med de Underbara korten.. Det verkar bli en bra helg!!!

Denna blåa tunika blev min idag.

Härligt humor..
 ÖNSKAR EDER ALLA EN BRA HELG!!!


5 kommentarer:

  1. Vilken skur det kom vid 17 tiden! Jag promenerade hem strax innan.
    Snygg tunika...bra att du gick in där och gömde dig för regnet.
    Har skrivit in konserten på måndag. Två av jobbarkompisarna är ju också med. Det blir kanske tillfälle att vi ses också.

    Du verkar att ha planerat en upplevelserik helg.

    Kram

    SvaraRadera
  2. En trevlig fredag hade du och en snygg tunika hittade du... och nu väntar en alldeles underbar helg!
    Gunilla Dahlgren är helt fantastisk :)
    Skönt att tummen inte är ond längre!
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så skönt du har det Karina!
    Riktigt så där avslappnat skönt som man skall ha det när man är sjukskriven för en tumme. Glad att den blir frisk och glad den med!
    Tunikan är ljuvlig!
    Likaså tanken på att faster Anita sitter i sin nattsärk och har det bra.
    Livet är rätt härligt ibland!

    Ha en fin härlig helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tunikan ser helt jätte fin ut. Så mysigt att ta en sväng till lilla mor, ja så brukar jag också göra åka till henne när hon inget vet för då blir hon så jätte glad.
    Du ser ut att få en fin helg med div. saker.
    Kramizar

    SvaraRadera
  5. Åh, en jättefin tunika!

    SvaraRadera