tisdag 7 december 2010

Bara -7.7



Kändes så väldigt kallt när jag gick hem från gymet ikväll..sådär, nu fick jag säga att jag tränat.Men det var på vippen som jag struntat i det idag. Var så himla trött..Det var syrran som tvingade mig...och nu efteråt känns det bra. Nu är jag ju hungrig tyvärr...av en dum anledning..Åt pepparkakor med ost och smör till kvällsmat. Inte bra inte bra....Så nu ligger hungern på igen...det blir en kopp te och skorpa...Så bra nu vet ni det...
Just friskvård är vettigt. Känner att Om jag inte tränar, fuskat nu ett tag..får jag på en gång ont i nacken och ut i axeln, så därför ska jag skärpa mig och träna tre gånger i veckan som förr.Förra veckan blev det bara en gång..och som det verkar blir det bara en gång denna också. Skyller på kylan, skyller på allt. Ikväll var det genomgång på hur man ska hantera julmaten..Huvva, det var tabeller som visade ett normalt julbord, och dess kalorier, och sedan vad Itrim rekommenderar..Helst bara brysselkål....nä men klart är ju att undvika det feta, och chokladen och knäcken...Vi får väl se vad det blir med det!! Ska på två julbord nästa vecka till att börja med!!
Nu tar vi lite te...Godnatt

4 kommentarer:

  1. Tänk att det ska vara så svårt att få ihop det där med sund livsstil och god mat...??!! Varför är allt gott så onyttigt?? Här har latmasken fullkomligen byggt bo, när det var barmark gick jag med stavar (riktigt tantvarning där!!) minst tre gånger i veckan, men sen nu när snön kom, ja...då är det knappt bilväg här och vart ännu mindre gångväg!! Är alldeles för lat för att åka in till stan igen på kvällen för att träna, så då sitter man här...Får väl ge som nyårslöfte att det blir nya tag i vår!
    Ha det så gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag köpte grönkål igår. Tror att det kan bli en god soppa med kryddor, buljongtärning och inte alltför fet creme fraische. Koka och mixa! Det kan man nog äta flera gånger i veckan för att uppväga julborden. Apropå Rigmors kommentar. Jag började gå med stavar när snön och halkan kom (+ halkskydd). Hellre tant än brutna armar! Och det måste ju vara jättenyttigt att pulsa i snön.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  3. ...här är en TANT till som slarvar med motionen just nu! Jag kan nämligen inte gå utanför dörren utan halkskydd, vilket inte är så kul - kan det bero på att man är lite övertung kanske!?

    SvaraRadera
  4. Visst är det lätt att slarva, fast man vet så väl vad som krävs för att man ska må bättre....
    Jag känner igen mig i varenda ord du skriver....Fniss!

    Fin,fina bilder....
    Julkramar Therese

    SvaraRadera