fredag 10 december 2010

Fin helg till Eder jag önskar

Sitter här på jobbet på min rast..ute i lokalen spelar julmusik, Peter Jöback sjunger fina julsånger..vi serverar glögg och pepparkakor och lussebullar till goa ungdomar..alla är så fina och trevliga ju"! Tycker om Alla ungdomar här på skolan..En del är gapiga och lite störiga..de vill ha uppmärksamhet och att man pratar med dem..en del tittar lite blygt under lugg och har oftast en gäng "pratiga ´" omkring sig..En del säger tack och är glada framåt och tittar rakt i ögonen...en del..ja en del är blyga, säger inte TACK!! men de allra flesta verkar vara trygga stora och duktiga...jag gillar verkligen mitt jobb!!..men nu ska jag jobba en sväng till, inna det blir fredagsmys. Får besök av en kompis över helgen, det blir skoj..Vi ska promenera, äta gott, sova se på franska filmer..och bara vara..
Kram och god helg!!!

5 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag på jobbet och att en trevlig helg väntar.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera
  2. En toppenhelg låter det som. Hoppas att det blir en sådan från början till slut!
    Men, hur kändes det i dag efter zonterapin...?
    Ha det gott! /SA

    SvaraRadera
  3. Låter trevligt. http://hannelestraditioner.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. För åtskilliga år sedan arbetade jag på ett bibliotek i en förort med dåligt rykte.Det kom in många ynglingar med tuff attityd och testade min förmåga att bemöta dem. Jag lyckades ta mig in innanför det tunna skalet på de flesta av dem och blev som en väldigt behövd mamma för många.Trevlig helg till dig!
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  5. Hej där!
    Ja du ungdomar är olika men innerst inne har alla ett gott hjärta. Vi föds olika och har olika föräldrar och alla vill ha kontakt och det är viktigt att vi vuxna ger trygghet genom att ha en dialog och visa att vi bryr oss!
    Har varit lärare på gymn så jag har träffat dem alla, härliga ungdomar i alla formationer.
    Ha det så gott och du gör säkert ett bra jobb!
    Carin

    SvaraRadera