onsdag 15 december 2010

Onsdag-keramik


Inte alls nåt gjorde jag idag, på keramiken..Bara pratade, och fikade.Och det är vi bra på vi kvinns...en man är med också och han sitter mest och ler åt vårt pladder..
Våra keramiksaker var i ugnen , glacerade, och uppe i 900 grader. Ingen idé att börja på något nytt, nu innan juluppehållet..men vi kunde roa oss ändå. Ska öppna ugnen i morn kväll hoppas jag, då blir det spännande.
På fotot: ett fat jag gjort.

Gårdagen är förbi, vad skönt.Begravningen var svår och sorglig . En ung människa och mor, ska inte dö från man och barn..Livet är orättvist.
Jag måste erkänna att jag satt på dagens AP-träff på jobbet och tyckte att det tjafsas om småsaker.
SÅ banala och oviktiga. Man kan inte säga så, då tror folk att man är ointresserad..men nog spills en massa tid i onödan..
Idag är jag så snuvig och förkyld och gnällig...Näsan, ögonen rinner. Sticker i halsen och huvudet tungt..Ser fram emot helgen, den ska bli i vilans tecken. Har ingen energi för att måla nu!!
Måste leta fram den igen, lusten, och ta tag i min konst..Men det ska gå mot ljusare tider först!!
Atschooooooo..
Kram och gonattschoooo

4 kommentarer:

  1. Nej men söta du inte får du gå å bli förskyld nu, du som ska ut å resa till jul å allt.
    Hoppas att du hittar något att kurera dig med så att det fort går över.
    Usch ja en begravning är ju så kall och otrevlig, och är det en ung människa är det ju så himla orättvist. Förstår att du hade mycket tankar innom dig idag, man tänker så stort efter en sådan upplevelse, och blir mest förbannad på småtjafs.

    Hoppas att du får tillbaka din målarlust snart, för jag vill se mera tavlor. Den blåa damen vid havet sitter ännu kvar i mitt huvud som en vacker tanke.

    Va kul att du tycker om min blogg, jag blir så glad för dina snälla ord.

    Kram och krya på dig. Skulle bli riktigt ratväder imorron...

    SvaraRadera
  2. Ja du, nog läggs det alldeles för mycket tid på tjafs och småsaker, ibland är vi vuxna värre än de som sitter i sandlådan! Kan det bero på att en del aldrig har tagit en riktig motgång, och har svårt då att sortera vad som ens är viktigt att lägga tid på? Har funderat mycket ungefär som du, och jag blir lika trött varje gång.
    Begravning är tungt, är den sen en människa som är mitt uppe i livet blir det sju resor värre. Det suger ur all energi ur kroppen för lång tid framöver.
    Nu får du bädda ned dig med lite gott att tugga på, lite extra gott te och en riktigt bra bok!! Inte ska du bli uschliger så här lagom före jul!!
    Krya på dig!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Alla behöver vi gnälla av oss ibland!Sedan känns det bättre och man kan börja tänka på annat.Det måste vara spännande att öppna brännugnen! Där har du verkligen något att se fram emot.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. Stackare, först begravning och sen förkylning - inte bra!
    Men du har iaf nått kul att se fram mot, för att öppna ugnen är alltid spännande.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera