torsdag 15 september 2011

Award!!


Gulliga Irene på bloggen Irenes Tavlor har gett mig en award!! Vad glad jag blev..tack tack Irene!!

Ska svara på fem frågor och och skicka vidare till fem bloggare...Ok..fem..det blir svårt..vill ge alla!!
Sover på saken..

1.Varför började du blogga??
Svar: En ren slump faktiskt..Var och besökte min väns bekant, som är konstnär. Han är väldigt aktiv och är en mycket duktig konstnär. Jag fångades av hans entusiasm..och blev väldigt peppad. Jag fick ett visitkort av konstnären' med hans blogg...och följde den... Jag hade just gått ut en ett- årig konstutbildning och brann för att måla tavlor. Kände att jag mådde väldigt bra av att måla, ville blogga om mina tavlor..Till en början skapade jag en konstblogg, men fann hur roligt det var att skriva.Om det mesta. Har fått en massa trevliga vänner och bloggkompisar, och finner en stor lycka med att blogga..
2. Vilka bloggar följer du?
Svar: Jag följer rätt så många, men har fått ett gäng som jag fastnat för. Lärt känna och återkommer till. Ibland läser jag utan att kommentera, en del kommenterar jag alltid. En del återkommer man till då jag skriver en kommentar och får svar i samma blogg..en del svarar åter i ens egen blogg..Det där är olika.
3.Vilka är dina favoritfärger:
Det är olika. När det gäller att måla tavlor, brukar jag dra mig åt rött och gult...och blått..'
När det gäller kläder blir det jordfärger, brunt beige grått....men även blått ...
Min favoritfärg är Blått...inredning gillar jag turkost...och rött...ljusturkos...lavendelblå..
Gillar rosa, grönt...och ja, alla färger faktiskt..
4: Vilken är din favoritfilm?
Svar: Hm, har ingen favorit tror jag..men filmer jag minns och fångats av är, Livet från den ljusa sidan, Stekta gröna tomater, nålens öga, den gröna milen, Pretty woman....mm mm
5: Vilket land drömmer du om?
Svar: Skulle vilja resa till Irland, England Wales eller Scottland...Gröna landskap och blommor!!

Första awarden ger jag till Karin på Pettas blogg...för hon är så himla god!! Varsågod min fina kusin och fem frågor får du på köpet..
....resten kommer jag på inatt...

6 kommentarer:

  1. Du är så himla go och härligt galen, söta kusin!
    Tusen tack för the award! Vet du, jag har fått exakt samma award av Lotta i Connecticut och har lovat att jag skall ge svar på frågorna efter Skördefestandet. Så nu slår jag två bloggflugor i en smäll och skriver troligtvis på söndag, förr hinns inte med. Jag måste ju tänka efter också....Tusen tack, så rar du är!

    Sov gott och dröm vackert!
    Karinkram!:D

    SvaraRadera
  2. Hej och grattis till awarden! Hoppas att du kommer iväg till dina önskemål - England Wales eller Scottland..
    Ha en fin helg! /SA

    SvaraRadera
  3. Grattis och så roligt att läsa lite mer om dej!! Tänk att det oftast är en slump att man börjar blogga, att man behöver göra sej av med ett uppdämt ordförråd eller bildförråd...Precis som om man bara måste få prata med någon, men det finns ingen i närheten som vill/kan/orkar lyssna...Sen hittar man nya, trevliga vänner!! Å du skriver väldigt levande och fängslande, man kan känna din konstnärsådra mellan raderna.
    Å idag är det FREDAG, TJOOHOOO!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Morning o grattis till Awarden. En ros är aldrig fel!!
    Jag tycker det är lite småkul att läsa "varför folk började blogga". De finns ju tusen anledningar o mer där till.
    Undrar just hur länge man håller på, jag har just påbörjat år 7...otroligt alltså..

    Kramiz o go fredag

    SvaraRadera
  5. ...att man får gratta till din FINA "award"!
    Läste tillbaka lite och hittade inlägget om det här med torpet. Precis som du skriver kan själva letandet vara extremt roligt och otroligt spännande. Vi tittade väl på ett 100-tal hus under några år innan vi "kom till skott". Och det var ett flertal av dom som jag t.o.m. hann med att möblera i fantasin, men sen var det saker som gjorde att köpet inte blev av.
    När vi sen tittade här då bara visste vi att det var det rätta ställer för oss! Så LYCKA TILL!!

    SvaraRadera
  6. Grattis fina du till awarden! Du har en fin blogg med mycket läsvärt blandat med vackra bider.

    Önskar dig en fin helg! Kram.

    SvaraRadera