lördag 10 september 2011

Lördagsfint..


Väcktes tidigt i morse, av att brorsan bryggde kaffe..det puttrade mysigt i köket..men jag var egentligen trött och ville sova längre än till kl 6!! Men artig som jag är, gnuggade jag mig ut i köket och försökte hurtig vara...Brorsan P, har nattat över...han skulle köra biltävling här i närheten..Han, gamle gubben, är galen i motorsport..tävlar i det och kör vansinnigt fort..huvva..Han borde ju fatta, att han inte är en ung kille längre..eller så är han det, så länge han kör racertävlingar..pappa är likadan, så det ligger i blodet..ska erkänna att jag skulle gärna vilja köra racer jag med..ääääääälskar att köra bil fort..fort..men vågar inte för..pooooolisen..Nåväl bror min drog, och jag tänkte somna om..icke ville sömnen taga mig tillbaka..drömde inatt att jag hade lagat till ett julbord...alla satt vi samlade och skulle äta...så kom jag på, vad jag glömt..JULSKINKAN...grym dröm..nästan en mardröm.' Inte konstigt att jag inte kunde somna om..'
Lika bra att gå upp och förbereda frukost för dotra och dotras kille...de skulle iväg de med..på semester..tre veckor till Turkiet..tänk vi har en lägenhet i Turkiet, vid havet, som är vår..inte fel inte fel.....där är skönt varmt, sa sonen E som nu är där och väntar in systra sin,..typ 27-30+ plus..de badar i Egeiska och snorklar..skönt..Skjutsade ungdomarna till Arlandabussen...sen Ensam..Kände mig så ensam, så i rena förskräckelsen började jag frenetiskt att städa.....Tvättade fönster, möblerade om..Det blev jättefint..ska köpa nya blommor i morn och boa in mig i min ensamhet...tills jag tycker om att vara ensam igen..Nu sitter jag och väntar på ett tv-program som jag vill se, dricker lite te och eldar ljus..tittar mig omkring och tycker att jag har det jättemysigt..

4 kommentarer:

  1. Trevlig brorsa du har! Här är ju en till som älskar bilsport - jag har t.o.m. kört själv. Förutom det var jag "stallchef" när firman hade en bil som gick banrace. Och det är det banrace som gäller för oss fortfarande. Du vet, F1 och STCC och Nascar och sånt.
    Men jag var den första svenska kvinnan som körde dragracing... dom absolut två första racen i Sverige. Klassernas indelning favoriserade dock inte en 4-cyl bil precis, men jag kom iaf totaltvå i divisionen som det hette då och fick fint pris!

    SvaraRadera
  2. Du beskriver alla dina känslor så bra Karina!
    Allt det där som nog de flesta känner igen, att känna ensamheten, tomheten när de nära och kära försvinner till olika håll men också känslan av att må bra med sig själv...kan man det är man aldrig ensam.
    Ha det gott och fortsätt njuta av söndagen!
    Karinkram!

    SvaraRadera
  3. Tänk att ha en lägenhet i Turkiet. Låter underbart!

    Det är kul att möblera om ibland. Visst?
    Jag gjorde detsamma härom dagen och blev också nöjd.
    Det där med att köpa till några nya blommor är ett bra tips. Det förgyller och ger hemtrevnad.

    Önskar dig en fin söndag! Kram.

    SvaraRadera
  4. Men käre värld, julskinka...det var väl att vara ute i god tid!! Ska det bli drömmar om choklad i natt då...??!! Vi stannade bara till i Askersund och fixade lite mat i bobilen, sen tog mannen en tupplur och jag en promenad efter sjökanten, vädret kunde ju ha varit lite trevligare...
    Hus i Turkiet?? Det smakar fågel...å så praktiskt, bara boka själva resan när det passar, kanske i sista minuten också.
    Hoppas det gick bra för bror din idag på tävlingen, å visst är det kul med motorsport...tycker också om att köra bil, fort..men med en gammal V40 är det inte sådär himlans roligt...
    Ha´en skön söndagskväll, och hoppas du fick med lite god choklad till kaffet i kväll!!
    Kram kram

    SvaraRadera