torsdag 1 september 2011

Inget speciellt att skriva..............






NU är himlen så snygg...Utanför mitt fönster här på femte våningen..Det har varit lurigt väder idag--sol regn sol regn sol regn sol regn..NU sol..och molnen på himlen de är så overkliga..ser ut som små ditlagda bomullstussar, utdragna och suddade..så otroligt vackra..går inte att få med känslan i kameran, men något ditåt..Solen skiner just nu, men det kan bli regn vilken minut som helst känns det..Var och tränade efter jobbet..varmt på ditvägen, i tunna kläder..när jag skulle hem började det skvätta..sen ÖSTE det ner det allra värsta man kan tro...åska blixt och dunder..jag blev blöt dränkt katt...Och nu sitter jag och är lat och studerar moln..rätt skönt..skulle ta fram snabeldraken, men gööööööör det nog i morn..Kära Ni vad veckorna går fort, fredag i morron....
Dagen idag på mitt arbete..ja kl sju börjar jag...utan att blinka är klockan tre...det är ett gott tecken förmodar jag..full fart och ingen paus...mer än halvtimmen på lunchstolen..Elever låter, skrattar skränar skojar skriker, musiken dånar..mitt gamla huvud känns tomt..Tom i hela botten, tomt och innehållslöst..hahah...känns just nu så...Min radio har fått nippran, tog radio Kumla, kan ni förstå..Bara dansband, och lite countrymusik..jag hatar dansbandsmusik, och jag orkar inte resa mig att byta kanal....då förstår ni Hur lat jag är och banal...och så skäms jag lite att höra denna urfula dialekt som heter Närkingska...som di taaaaaaalar i Kummmla kanalen, huvva det är rena Hjalmar Berglund där--fast det är ju Kumla förstås..
Har inget att skriva egentligen, idag har inget speciellt hänt..Var och tränade..kikade på Henne, P, jag så väl känner igen, HON hade gått upp massor i sommar..hahahah vad jag är dum, man jämför och känner sig lite smalare...hahahaha...säg inget,hörni till P!!
Helgen är oplanerad och det kan vara skönt att ta den som den kommer..Dotra är ju hemma en vecka till, så vi hittar la´på nåt skoj..
Nu ska jag lägga in de läckra molnbilderna...trevlig Torsdagskväll

4 kommentarer:

  1. Vädret kan verkligen skifta nu så här års. Fast idag har det varit sol och uppehåll hela dagen, otroligt skönt. Har tagit en semesterdag imorgon för att hinna med sådant som skitvädret satt stopp för..
    Läste och njöt av dina bilder från Omberg, mannen älskar den naturen däromkring. Jag är gärna i skogen, både joggar och går men svampen, nej den plockar jag ju inte. Finns det annan kantarell än gul?! Jisses, jag är helt hopplös!

    Kram på dig o ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Jisses, vad jag funderade vad snabeldraken var för någonting. Trodde på en inhalator av något slag innan jag kom på att det är hunden som du går ut och går med ibland:).
    Dammsugarhunden. Här finns minst fyra stycken i vår kennel, men de har inte blivit motionerade på länge, känns det som.
    Sitter här och gör ingenting, jag heller.
    Ha det gott medan du gör ingenting!
    Karinkram!

    SvaraRadera
  3. Hejsan Karina !

    Tur jag har lite sysselsättning morgon mellan o.kvälls mål att ge katterna, även mamman dyker fram och vill ha en bit.Väldigt skygg.Hur vi ska få in henne begriper jag inte.De andra tre går nog.

    Vem var det som började skriva snabeldraken, för jag kunde inte heller först fatta vad det var.Trodde det var en växt.hihihi
    Kram Mi

    SvaraRadera
  4. Hahhah tror det var jag som började med Snabeldraken...det är efter en barnbok som jag läste för mina barn..Ludde Lump och Greta Garn..där kommer snabledraken, dammsugaren, och tänker dammsuga upp dammråttan Ludde lump..och garntussen Greta Garn..värd att läsa faktum!!!!!

    SvaraRadera