torsdag 22 september 2011

Torsdagsrus...


Rus..ja på något sätt har jag varit så fnittrig idag..glad och sprallig.. så som man vill vara och inte gnälla..allt går ju så mkt lättare då!! Även om man är skittrött...och har ont i ..både här och där, känns det bättre att vara på bra humör..Försöka tänka bra tankar..glada saker...Inte ta dagen som den kommer...utan styra upp det hela, på bästa sätt..Fick ett sådant glatt positivt sms från dotra...di har det så gött där i Ayvalik..mår bra och vilar. Känns bra att inte känna oro för barnen. Att de är trygga och mår gott...då mår även jag gott...
Tror att tröttheten yttrar sig i flams och skratt, just nu..Bättre det än att sitta och gråta..
Risken finns att gapflabba åt allt..kände det i dag på jobbet..Fick hålla i mig själv, att inte gå över styr..busig. Eleverna kan ju tro man är knäpp i huvudet...Med vissa kan man skoja, hur mkt som helst...men inte med alla..ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖrebroare..har inte alla humor..eller så har jag konstig humor..skitsamma..
Efter jobbet, har jag småplockat och donat..Snabeldraken, ligger startklar...igen...han är lite sur på mig tror jag, jag ägnar inte honom någon uppmärksamhet alls..Men dammtrasan har fått jobba ikväll och vaskekäppen..Ischiasen,...hhahah, trycker på en liten fesig nerv, ja nånstans där bak...behöver nog helg...och det är det snart..tjooohoo ..Imorn sköna fredag!!
Blåstigt värre ute..Hoppas helgen bjuder på sol...Östgötten kommer och jag vill ju visa Örebro från den ljusa sidan..Skogen är full med svamp..Blåbären är nog borta. Tur jag fryst in flera liter blåbär som jag redan plockat..Det blir blåbärspaj minsann....
Trevlig helg alla !!!!

8 kommentarer:

  1. Lycka till med pajen, med helgen, med svamparna, med östgötten och allting!:)
    Godnattkram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Ja, de´var torsdagsrus de´!
    Tycker så mycket om bilden du visar på handen med dom nyplockade blåbären, de´e´livet de´!

    Fryst in flera liter......DET är kanonbra de´!!!

    Kanske bjuder du på en blåbärspaj med vaniljsås??;);) Lyllos er som har frysen full!!!!!

    Må så gott!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Men vilket härligt inlägg på din blogg...
    blev glad och fnittrig bara av att läsa...
    Tänk att det alltid eller oftast infaller i slutet av veckan att man höjer sig själv lite....
    Hoppas att du får en riktigt trevlig helg...
    Östgötten ???

    Tjingelingen....strunta du i snabeldraken... han kan få vara lite sur....

    SvaraRadera
  4. Så är de allt, gott humör, skratt, fnitter o bus piggar upp även den tröttaste!! Positivitet ger mer än negativitet, helt klart.
    Oh nu skrattar vi oss in i helgen.
    Kramiz Kramiz

    SvaraRadera
  5. Hoppas du lät draken vila...det finns roligare saker att använda kvällen till, tex ett trevligt inlägg på din blogg!! alltid kul att läsa din blogg, man blir glad ända ned i magen. På tal om magen så ska jag nog fylla på i den nu...efter jobbarnatt äter jag konstant...tuggar på allt som går att tugga på...
    Hoppas du får en trevlig helg med östgöten, nu får vi väl hoppas att vädret inte är det viktigaste för honom...*skrattar*!!
    Kram på dej!!

    SvaraRadera
  6. Hej å hå i gardinen den blå...här vare livat vill jag säga. Blåbär är nyttigt för ögonen????
    Ha det sååå bra och njuuut av helgen!
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  7. Torsdagsrus låter helt underbart tycker jag! Jag hoppas att det härliga ruset har fortsatt över helgen och att solen skiner hos er också?

    Njut av helgen kära skrattande bloggsyster och ta hand om dig. Här blir det faktiskt en sväng med snabeldraken idag men i lagom tempo till riktigt bra musik. En tevlig svängom med andra ord. ;)

    Ha det så bra!

    Kram Lotta

    SvaraRadera