torsdag 28 april 2011

hej och hå..




Nu så är det fart igen på dököttet...veckan känns bra, lagom med fyradagars...imorse försov jag mig inte i allafall, som jag gjorde i går...därav den hemska gårdagen...Trött ja, visst är man trött..trött på att säga att jag är trött...Ska försöka att inte säga det på några dagar nu..så får jag se om jag blir piggare...Åh vad PIGG jag är .--jag känner mig så Pigg...en riktig piggelin är jag..full av energi och ork!!! Harkel....--Hm..det hjälpte inte än---men jag ska bli pigg ...sen..
Efter jobbet..skulle gå och träna...men fastnade hos syrran...och lilla mamma var ju där...satt i deras underbara trädgård....och njöt...man får passa på, för de ska sälja den, hela den underbara trädgården inkl hus!! Syrran ska flytta till Stklm...skitsyrra.;-)..jag kommer sakna henne väldigt mkt"!! Får åka till Storstan och hälsa på såklart, med utan kvällspromenader som förr, ty vi bor ju nästan grannar nu..Får väl hitta en ny "syrra" att ta kvällspromenader med!!
Och nu har jag nyss städat, dammsugat och torkat damm...Vilket är tråkigast? Nog båda..men nu är det fint här och jag kan ta kväller...och i morn får jag nyckeln till torpet..Får se om jag blir kvar där...sover nog inte själv...än!!..Får väl ragga upp nån torparvillig först..Lilla barnbarnet Ines, gillade att vara där!!
Har ju en go vän i Östergötland....undrar om jag lyckas övertala honom att komma...Han är, om jag inte misstaaaaaaaar mig lite för bekväm för att bo i torp med utedass,.....utan dusch och varmvatten...Finns ju el i alla fall!!!!...
Men kommer han väl dit, så kommer han bli lika galen som mig, det troooooooooooooooooooor jag..Om man köper sköööööööööööööööna sängar dit..blomstersängar kanske!!!

8 kommentarer:

  1. enader...betyder kvällspromenader....ordet ville inte fastna där..

    SvaraRadera
  2. jag kallar det promis...tråkigt att syrran flyttar, min har bott i Sthlm sen urminnes tider så det blir långt mellan träffarna,
    du får det säkert mysigt i torpet och blir kompis med spökerna så du törs övernatta efter ett tag...ser du något prästspöke så får han stå modell när du målar tycker jag..det kan man väl begära..hi hi /pigga kramar till dig

    SvaraRadera
  3. Haaa...:D, det där med prästspöket gillade jag. Gör som Irenes tavlor tycker. Ta spökena till modell. Låter jätteroligt!
    Vilken ljuvlig bild av en liten knubbig hand med blomma i!

    Karinkram!

    SvaraRadera
  4. Hej och hå piggelina......Du kommer säkert få jätte mysigt i ditt torp! Men köp genast sköna sängar!!!!....*fniss*.....
    Må väl och ha det så bra. Kram

    SvaraRadera
  5. Köp ett stort björnskinn att ha framför brasan...tokromantiskt...på film iallafall....men det bli säkert ett h..vete att komma upp därifrån....
    Men tänk dig att sitta där ute och måla med fåglarna kvittrande omkring dig....

    Ha nu en underbar valborg kära vän...och inte behöver vi flyga kvast denna helg ens.

    SvaraRadera
  6. Jag försöker också peppa mig själv till att bli pigg men det funkar inte för mig heller.
    Att flytta ut till torpet kan nog ge dig lite ny energi tror jag, ibland behövs rätt energi, kanske vilsam energi..

    SvaraRadera
  7. Du får blinka lite med ögonen till din kompis så du slipper vara där själv,hehe..men låter mysigt ändå!! Vet hur det är när ens syrra flyttar upp till La Stockholmia..inte roligt med långa avstånd men bara de blir lyckliga så går det..Önskar dej en härlig helg uppe i torpet!!Ta vara på lugnet o NJUUUUT!! kram kram =)

    SvaraRadera
  8. Förbannade vårtrötthet!! Det är ju nu man ska vara pigg som en lärka, fara runt och flaxa lite här och där...inte fasen är det så!! Men du kanske får energi när du väl får nyckeln till torpet, det blir nog som en vitamininjektion. Kommer nog inte heller att bli något problem med att få folk att sova kvar där, kommer att bli som det värsta bed&breakfast efter ett tag!! Att karlar ska behöva vara så bekväma, finns väl inget mer romantiskt än att springa ut i morgondaggen med pissetofflorna på till utedasset?? han vet inte vad han missar om han tackar nej till det erbjudandet!! Värre är det med syrran förstår jag, där är det redan kört. Hoppas du hittar någon ny själsfrände att dela promenader och trädgård med inne i stan!!
    Ha´det nu så gott, ska bli spännande att se hur helgen varit...
    Kram kram

    SvaraRadera