tisdag 19 april 2011

Originell..ja..





Undrar vad jag har för förkärlek till blåa damer...Målade blåa damer i dag igen..
Blå är ju min favoritfärg...gillar alla färger egentligen...och kul är det att måla stora rumpor...
Blå damen vid havet..Rantamor, den var inte med på utställningen...den gillade du...kul!
Den är inte så stor, bara en liten tavla..typ 25/35...och inte inramad/ i collage...ligger lite och avvaktar sin plats..vid havet..
Idag har jag haft en baravarahemma dag.. målat hela dagen..och är nu full med färg..tänk att jag inte kan byta om när jag målar, utan kladdar ner det jag har på mig..det går liksom lättare då..inget tjavs...bara '
vara...
I morn kommer dotter L från Malmö hem....det ska bli så skoj...
Goaste min lilla dotter på jorden..undrade just hur gammal hon är..hm..26 tror jag minsann..Hoppsan, och jag som är 27..lustigt det där!!

12 kommentarer:

  1. Men sååå skönt att få en baravaradag!! Jag tror man har alldeles för få sådana, att man inte riktigt unnar sej det. Vilka underbara blåa damer resultatet blev!! Tycker de är fantastiska!! Tänk att jag har en konstnär som bloggvän...häftigt!!
    Pratade med sonen härom dagen, och då berättade han att han trodde att han en kort period gått i samma klass som någon av dina söner, eller kan det ha varit dotter..., ja i allafall så var han nästan säker på det, han visste exakt vilket hus ni bott i!! Världen är bra liten...min son heter Medin i efternamn, så det kanske klickar till hos något av dina barn också.
    Ha´nu en fortsatt bra kväll!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Japp en favorit !!!
    Men nu fick jag en favorit till.
    Den sista målningen här på bloggen din.
    Bara kanon, otroligt snygg.
    Grattis till en underbar dag...och imorron kommer din dotter så kul.

    Ha en fortsatt trevlig påskvecka vännen.

    SvaraRadera
  3. Den sista damen föll jag för också!
    Jättefin!
    Karinkram!!

    SvaraRadera
  4. blev så nyfiken så nu är jag här igen.
    den sista blev också min favorit om jag nu ska välja..dom är härliga med sina stora stora rumpor
    natti natti

    SvaraRadera
  5. Jädrans så duktig du är! Gillar dina målningar skarpt. Ska jag välja en favorit, så blir det densamma som Rantamor valt.
    GLAD PÅSK! /SA

    SvaraRadera
  6. Vilka fina tavlor!!!! du är jätteduktig!!

    Gillar den sista!

    kramar

    SvaraRadera
  7. Sista damen gillar jag också. Du målar så härligt! Ha nu en skön påsk! Kram

    SvaraRadera
  8. me like very mucho :)
    bra, snyggt, härligt - så levande ♥
    http://jeanettes.bloggo.nu

    SvaraRadera
  9. Alla blå damer är fina, men instämmer med tidigare kommentarer; den sista gillar jag mest! Superfin!

    SvaraRadera
  10. Alla dina blåa damer är fina, jag har ingen favorit alla är fina på sitt sätt.

    Kul med dottern som kommer hem. Må bra och njut!
    Ha en trevlig påsk!

    SvaraRadera
  11. Vilka fina tavlor, speciellt den sista! Gillar också att dom är blå, det är nått speciellt med blått ibland.

    SvaraRadera
  12. Gillar alla dina Damer! Så produktiv du är....var får du all inspiration ifrån?
    Nu önskar jag dig en riktigt skön och glad Påsk!
    Påskkram från mig.

    SvaraRadera