torsdag 12 augusti 2010

Ge ting


Sitter här patetiskt med en flugsmälla och viftar bort en Geting!! Har ju som sagt ett geting bo på/i balkongtaket. Samtidigt målar jag bin..Lyssnat på sommar i P1programmet...trevlig sympatisk man som pratade. Ja visdomsord som man borde tänka på, oftare. Paff nu fick jag in en träff, Geting vimmelkantig. Har slutat räkna dem, helt mordiskt dödar jag bara. Men efter sommarprogrammet, puffar jag nu bara till Getingen..tar den försiktigt i vingen och släpper ut den. I hopp om att den inte hälsar på mig igen.
Mitt under mitt arbete, kommer ett störande sms..Jag kan ju stänga av mobilen. Nä, jag kan ju inte det. Har en förmåga, att vilja vara anträffbar. Likaså att kolla facebook, med jämna mellanrum. Gamla människa. Hur skadad är jag. Med jämna mellanrum skickar jag mms, med bilder på mina bin, som jag i dag målar, till syrran. Jag stör henne i sitt arbete. I ensamheten ibland, är ett litet sms helt ok..men hållas på ( som man säger i Örebro) på dätta vis!! Bäst var i vintras, i stugan i Fjällen. Ingen dator, mobilnätet funkade ej. Ingen telefon. Svägerskan och jag satt och målade på kvällarna och löste korsord. Ser fram emot nästa härliga vistelse där. Bara snö, skidåkning och ro. Sitter jag här och längtar efter vintern..ja faktiskt. Men var tid har sin glädje, eller vad sa han Prästen på radion??.. Att leva enkelt och njuta av dagen..ja det ska jag fånga. Sitter här och drömmer om mitt Hus på landet. Hönshus, en Tupp och nära till naturen.
Plocka in några ägg, göra en omelett och vara lycklig.. HUR lätt är det?? Shit, nu är den här igen, getingskrället..NU ska den dö!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar