tisdag 24 augusti 2010

känner lite vemod


Men ack det går över...Tröttheten kommer att lägga sig..Känner att denna första veckan på jobbet tar musten ur mig!! Det är alltid så, sen blir man van..att vara trött!! Ska försöka att inte ta på mig för mycket och låta jobbet vara glömt då man går hem....annars Orkar jag nog inte med allt jag ville orka med!! Ska inte gnälla. Jag bor själv, har vuxna barn och bara mig själv att tänka på. Och min gamla mor förstås. Hon tar mycket energi. Ständigt dåligt samvete om jag inte varit hos henne tillräckligt. Och det är ju helst ofta, enligt vad hon önskar...Hon blir äldre och vimsigare för var dag. Något hon inte orkar längre är att städa och laga mat. Eller det verkar som hon inte har lust..Lilla mor, har blivit så gammal bara på några månader! Inte handla eller gå till banken heller...Huvva hur ska det gå..Känner lite vemod för livet. Inte alls kul att bli gammal.
Så det är bäst att leva nu , och ta vara på varje dag och göra roliga saker och må bra!!!
Bara för det, måste jag sova nu för att orka med alla roliga saker på jobbet i morn (ironi) Good Night!!

Fotot är på min Mamma och Pappa....på 40-talet

3 kommentarer:

  1. Visst måste man leva nu, det gäller att ta till vara på varje dag, men ibland kan det vara svårt ,när det finns så många måsten också
    Hoppas du får en riktigt skön vecka

    SvaraRadera
  2. Denna blogg har ju blivit som en slags dagbok, där jag skriver det jag känner, och kan läsas av den jag inte känner...känns inte fel på nåt vis...
    Tack Ewa, Ha en bra vecka du med!!

    SvaraRadera
  3. känner igen..min mor blev nästan 97 och klar i knoppen..jag tror det är ett kvinnligt fenomen att ha dåligt samvete hur mycket man än gör..
    tänk lite på dig själv och i morgon är en ny dag...då allt kan kännas annorlunda..
    jättefint foto kram

    SvaraRadera