söndag 22 augusti 2010

Regntunga skyar----






Det är gott att bara vara. Haft en kompis på besök i helgen.Har visat upp Örebro!! Tänk inte visste jag att jag bor i en sådan fin stad. Hemmablind som det heter. Svampen, ett 52 m högt vattentorn med utsikt över hela Örebro. Det var pampigt..När sedan Kungen och hela hans familj, drar genom staden i kortege, då är det ännu pampigare!! Såg plötsligt Örebro med andra ögon..Wadköping, konst/hantverkshallarna där. Och det gamla fina Bokantikvariatet där. Hittade en bok om oljekritor. Vilken lycka. Blev så nyinspirerad, då jag läste om torra oljekritor. Dessa ska jag köpa.
Tänk det börjar kännas lite som höst. Blåser och regnar. Det är dags att plocka fram värmeljusen och tända dem, tidigare och tidigare. Det är mysigt!! Har köpt en ny vacker ljusstake i tenn..Det som jag förr tyckte var så fult. Men tenn är vackert. Det finns nyskapat och antikt. Blandar olika ljusstakar och njuter av det varma skenet. Det är bara brasan som fattas. Men den får jag bara drömma om. Scrollar runt och finner vackra höstblommor, men också många med Mycket sommar kvar i !! Lite ängslan känner jag för min nykomna trötthet. Har inte orkat komma igång att måla än, sen jag började jobba. Haha, det är skillnad och måla varje dag,och vara ledig. Och jobba och kanske bara måla lite grann.... Fick förfrågan om att dela atelje' med en vän. Ja, det tror jag på. Då är det nog lättare. Alla saker på plats och man åker dit utan att bli störd. Har kamrater som vill komma igång med keramikkursen. Och det är kroki på lördagar. Oh, ja det finns massor att göra, trots att Konstskolan har slutat. Bara att komma sig för, och Ta Sig I Kragen!
Och köpa en Ny kamera.....Kunde inte bestämma mig!!

Vallmofotot är taget på Öland, en vacker sommardag!!! Det värmer hela hösten!!

Fjärilen är fotad i Århus, Den Gamle Byn, i en örtträdgård..Det värmer hela vintern.

Stenpartiblommorna är så fina.

Och Svampen, ja den är ganska ful!!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Men jag tyckte också det var skitsvårt att bestämma mig för kamera. Jag tittade i nästan sex månader innan jag bestämde mig...

    Vallmobilden värmer verkligen. Ljuvlig!
    Ha en fin vecka! Hillevi.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är tenn fint! Tror det varit "ute" ett tag men ett fint material som passar ihop med mkt i interiören. Ja, Svampen är inte vidare vacker, men kanske en attraktion i alla fall en gång i tiden när jag var liten och var på besök i staden.
    Det positiva med hösten är just ljus som ger värme....
    Ha det!
    Carin

    SvaraRadera
  3. Hej!!

    Själv fotar jag med en Nikon D40.
    Nu är det en ny härlig vecka framför oss. Härligt,man vet aldrig vad den har att erbjuda.

    Ha de fint!
    Kram Madde

    SvaraRadera