söndag 15 augusti 2010

Måndag- i morron.





Börjar jobba...huvvaligen. Det kommer kännas jättekonstigt. Varit ledig i ett år!! Ledig, nä inte ledig, utan studerat. Gått konst och form utbildning. Det bästa som hänt mig. Hoppas att jobbet inte dödar min energi. Jag vill så mycket. Måla, dreja. modellera, trycka tygtryck, screentryck, brodera..Ja allt. Jag har inte tid att arbeta. Kommer att försöka sova, äta bra och ta hand om mig, så att det finns ork kvar till allt det roliga som intresserar mig. Arbetar med Ungdomar i ett Cafe'. En informationsdisk, och genomströmmningssal...för tolvhundra elever. Sötnosar som LÅTER!! Vad trött man blir av ljud. Ska försöka att inte lyssna. Det är skillnad, mot att sitta och måla, stilla i sin egen ro. På landet, utan ljud, mer än vindens sus. Det vill jag. Hellre. Kanhända det kommer att uppfyllas någon gång. Klart det är lite en romantisk dröm. Om en gård, och några höns. Ett eget cafe', en atelje' , en drejskiva,en liten bod, att sälja nåt litet i, som jag vill sälja..Ja Vem vet..Den som lever får se!! Utan drömmar så vore livet inte så skönt. Jag behöver inga stora Skatter, utan bara det enkla och funktionella. Men jag ÄR glad för det jag har. Tre underbara barn. En underbar "styvdotter". Ett underbart barnbarn. Och fina svärsöner/svärdöttrar. Familjen!!! Har varit med familjen nu i helgen. Det är lyckan. att Ha varann och hålla av varann och hålla sams!! Sen kan jag ju reta mig gallfeber på syrran min ibland. Tycka att brorsan är jättetjatig. Och Mamma..Min Mamma. Oj oj, gamla mödrar är påfrestande.!! Men nog är det så, att jag vill fråga henne om råds. I många avseenden. Kommer kännas väldigt tomt, den dagen man inte kan fråga mamma om råds. Och pappa, han har alltid funnits där!..Ja vad jag egentligen ville skriva om i dag, är att min helg har varit toppen. Tillsammans. Med Bror, syster, svåger/svägerska och vänner. Utan dem, vore inte livet lätt. Undrar om jag sagt det till dem någon gång. Nä, det har jag nog inte! Man glömmer ofta det. Men jag tror att de vet det!
Har i dag, även målat klart akvarellen. Akvarell är svårt. Men min goda vän har önskat den.Och jag är nervös att han inte gillar den. Min keramikgris, den gillade han. Men se, den får han inte.
Kommer göra fler grisar, sen i min atelje', på landet!

3 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Lycka till på jobbet.
    Det är ok att du får måla av min söta humla.
    Ha det bra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Karina!
    Tack för kommentar hos mig.
    Vilka fina saker du gör:)
    Känner också som att jag inte har tid att jobba,
    men i morron är det dags igen efter en ledig helg.
    Hälsningar Inger

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja, det lantliga livet är en dröm här också, då är katter med gosiga maggar och rara tassar ett måste!!!!
    Looovely!!! =)
    Kram Madeleine

    SvaraRadera