torsdag 30 september 2010

Healad..





Mår bättre i dag tack och lov. Pratade med en vän i telefon igår, och blev piggare. Tror jag blev healad? Vissa människor får en' att må bra. Det är dem man ska umgås med. Jag har under åren försökt att skaka bort en del energitjuvar. Ja, en del människor kan, utan att de vet det, förmodligen, tömma en' på allt. Om man börjar gäspa under samtalet, ja då måste det vara något fel va??.Hade en "vän" en gång som gjorde mig så trött. Att efter telefonsamtal eller då vi möttes, kände jag mig helt utpumpad. Började gäspa och huvudet blev helt tomt..en mkt intensiv person var det, som jag är glad att jag har spolat...Man kan inte vara snäll, jo snäll ska man vara, men inte så snäll så man själv får lida..Har ett urklipp på min badrumsspegel "Man ska aldrig göra saker som man inte känner för" står det. Försöker att leva upp till det..En annan sak som jag ska försöka sluta med är att VELA...Måste bestämma mig. Undrar om det hör ihop med urklippet?? Ibland är det så svårt att bestämma sig. Jag tycker det har blivit värre med åren. Bara så enkelt som att köpa en höstjacka..eller resa bort. Lustigt att när det drar ihop sig, då ångrar jag mig ofta. Men har nu bestämt att jag ska resa till Istanbul på höstlovet, och hälsa på min dotter där. En underbar stad, med ett rikt kulturliv. Hon studerar på Bilgis University Istanbul.
Mycket roligt att få rapport därifrån. Turkarna är mycket måna om sina utbytesstudenter. Det som är jobbigt är avstånden, det tar två timmar med buss, mellan de olika världsdelarna. Och avgaser och bilar är besvärliga. Klart det bor 15 miljoner i den staden..huvva!! Pratade nyss med henne på nätet, och längtar efter henne...
Men nu ska jag ringa och friskskriva mig, och sedan åka hem till mitt lilla barnbarn.
Utan att tjata, så ja, sedan ska det hängas tavlor i eftermiddag, för i morn gäller det"!
Phu, spännande!!

1 kommentar:

  1. Lycka till i morgon...spännade va..
    jag tänkte ge dig en award för jag tycker du
    har ett härligt språk..man kan känna igen sig i det du skriver..OCH för att du målar förstårs..
    kram

    SvaraRadera