lördag 4 september 2010

inte alltid som man tänkt!!



Vaknade med halsont och lite feber. Skulle ju åka till Omberg i helgen och besöka en vän. Vi skulle ju plocka kantareller och njuta av den underbara utsikten över Vättern. Kände redan under veckan att det var förkylning på gång. Sitter här med torra ögon och blinkar, trött och seg. Tog en rejäl dos ginseng imorse, och te med honung ( Evas underbart goda hemkörda honung). Får nu ta en koll bland mina tavlor och sorterar vilka jag vill hänga till Utställningen v 39. Det är svårt. Syrran var här i gårkväll," Storasysterbeundrande" och tyckte att alla var bra. Oh, min dramatiska storasyster!! "det är sånt liv i dina tavlor", tyckte hon!! Hon, syrran åker till Kina idag. På en konstresa. Vad roligt, hon ska träffa Kinesiska konstnärer och utbyta ide'er. Syrran är Silversmed och väldigt duktig. Trots halsontet,( som gåååååååååår över) känns livet väldigt spännande just nu. Känner att det kommer en tid som är bara min. Och som blir det jag gör den till..lite läskigt och samtidigt livsbejakande. Tänker på mitt boende...Och känner mycket mycket starkt, att en trädgård, måste jag ha!! Saknar min gamla trädgård och saknar mina katter! De går att ersätta, vilket inte allt gör här i livet.

SER NI BANANERNA OCH DRUVORNA I ÄPPELTRÄDET!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar