måndag 13 september 2010

Otursdag..

Lördagen var konstig. Allt jag tog i gick sönder, och tappades eller välte. Undrar om det berodde på att jag var väldigt trött, eller bara allmän fumlighet. Hade sönder två blomkrukor, välte ut kaffekoppen, kraschade två glas, hade sönder två glas till mina nya ramar, spillde lim,.tappade ut olivolja,brände mig på ugnen.....ja det var en konstig dag. Men lyckades ändå städa hela lägenheten.
Jag tror att det berodde på trötthet, sovit lite dåligt på sista tiden. Det är nog lite tantfasoner, att jag har vissa sömnstörningar. Som min mamma. och min syrra...
Åkte i dag för att köpa ersättningsramar till de jag hade sönder. Det är snart dags för utställning. Min första allra egna, på ett galleri. Ska bli kul, samtidig lite läskigt att visa folk vad jag har målat.Och stå för det. Har några veckor på mig att måla några tavlor till, jag ska försöka det.
Känner bara en stor skillnad mot att arbeta, och försöka skapa lite när man kommer hem. Jättesvårt att kombinera. Men man kan ju inte ta ledigt för att måla, ekonomin tillåter icke det! Tänk om man kunde leva på sin konst. Det är nog ett fåtal konstnärer som klarar det!! De flesta får jobba som lärare, på konsthallar, eller annat. Just kultur och löner till de som skapar, ligger väldigt lågt. Tyvärr.......Men får väl måla på jullovet, det brukar vara långt.

3 kommentarer:

  1. Men så fantastiskt att du ska ställa ut din konst i ett galleri! så himla kul :)
    Kanske alla "tantfasoner" som du kallade det, är nervositet??? :)
    Jag är glad för din skull, kram

    SvaraRadera
  2. ja visst är det synd att man har så lite tid
    att måla..jag har inte målat sen jag var vid havet för det har varit så mycket annat..
    men när jag väl får möjlighet då kan inget stoppa
    mig...kram

    SvaraRadera
  3. Alltså det är så häftigt!!Måste kännas kul att se sin konst o namn på affisch...oh vad jag är glad för din skull..Håller med om att det är nog bra o viktigt att få andras omdöme än familjens..Jag har oxå det kämpigt med självförtroende men förhoppingsvis kan sånt här vara en boost..det var väl så för dej ?!!kram kram =)

    SvaraRadera