måndag 27 september 2010

Måndag...............


Gick som en dans på jobbet..Vi var fånigt tröttfnittriga idag..och då går det lätt att jobba.
Måndag har gått och i morn är det fredag..så nästan känns det! Min lilla virriga mamma sa idag, att i morn är det torsdag..Nä lilla mor, det är tisdag i morron. Ja ha, vad åt jag i dag då, sa mor! Hon är bra rolig. Och jag ligger inte långt ifrån henne i virrighet. Men men, vi är inte ensamma, tack och lov. Missade träningen idag, helt medvetet. Blev inbjuden på invigning av en konstutställning på Universitetet. Fyra kinesiska konstnärer visade sina vackra verk. Jättefina Tavlor!! Och gullig kineser!! De mest petiga små krumilurtavlor, små små detaljer, otroligt tålamodskrävande. Skulle jag aldrig klara av. Jag vill bara blaffa på och måla......Pratade med dem, och blev bjuden till Kina minsann. Tänk vad det skulle vara roligt! Gästvänligt och fint. Idag har jag ont i huvudet, ifall ni vill veta. Tror det kommer från nacken, är lite spänd ibland. Intar lite diklofenac, så brukar det släppa. Bad om lite förstärkning på jobbet, hoppas det går att ordna. Igår kväll, blev en dam med röd boll född!! Hon får följa med på vernissage! Hon är lite blek, men har nog inte solat på länge!

2 kommentarer:

  1. Underbar bild.
    Nordanvinden har vi smakat på några dagar, inte med frost men kallt, kallt.
    Hösten målar varma färger i naturen, underbart vackert.
    Växterna förbereder sig för vila och vi myser i soffan med tända ljus samt en god bok.
    Ha det bara gott.
    Ann.

    SvaraRadera
  2. Tack Ann!! Vilka fina ord om hösten!! Jätte roligt att du gillar min bild. Ha de' bara bra du med! //Karina

    SvaraRadera