onsdag 26 januari 2011

Blåste av....


Keramiken i kväll..Orkade inte gå dit..Ibland är det bara så..Hade ett möte på jobbet sent på e.m,och blev så trött. Dessa Ap-träffar..de suger, som ungdomarna säger..hela förra veckan var helsnurrig..då skyllde vi på månen..För all del, denna vecka har börjat snurrig den med! Undrar om vi har för mkt att göra..Förmodligen..Och vi duktiga kvinnor, säger inget utan jobbar så huvudet snurrar..Ibland känns det hopplöst att inte hinna med..Men vad hjälper det att klaga, bara att försöka ta det för vad som är och göra det bästa av situationen...Tur jag har en snabb och duktig kollega, annars skulle jag int orka..Det trevliga är att vi ska få en liten praktikant som kommer hjälpa till med småsysslor, det känns skönt..En kille, som behöver arbetsträna...Kommer bli toppen!! :-)
I den mån av vad som hände i slutet av året....med flera dödsfall och begravningar..och det som händer nu i min närhet, med skiljsmässa ( hemligt) och arbetslös son.....i den mån av elände.( hm..heter det i mån av) ..känns det ljust och glatt att se fram emot våren..ljuset och värmen..och framtiden är vår!!!...Och till helgen kommer min kära dotter på besök från Malmö, och det ska bli så skoj!!
Ett till barnbarn är på väg...och livet är fint att leva..
Kram och godnatt!!

7 kommentarer:

  1. Ibland blir det bara för mycket och man bara orkar inte....låter bra med en praktikant som kanske kan avlasta lite. Jag ska också få det till mitt jobb...
    Älskar ditt album!
    Hoppas du får en bra torsdag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är just det här att hinna stanna upp och bara få vara och samla ihop kropp och tankar igen. Har själv så svårt för det, att sätta stopp i tid och att prioritera, och just nu känns livet nästan som ett kaos. Inskolning som vikarie på ett nytt ställe, massa intryck, fortsätta jobba på andra stället, det blir som en karusell i huvudet till slut. Säkert kvinnligt som du skriver, och när sjutton ska man lära sig sätta ned foten?? Men i helgen har jag lovat både mej själv och mannen i huset att vara ledig...
    Det har varit mycket tuffa saker för dej på kort tid, så jag hoppas att du och dottern får en riktigt skön helg kryddad med mycket sol!!
    Ha det så gott och ta väl hand om dej!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, det låter som om du har för mycket runt dig. Eftersom jag själv gått in i väggen av stressen så vill jag råda dig till att lyssna på din kropps signaler. Säg ifrån. Det sägs att man får en chans och lyssnar man inte då så kan man drabbas. Stressen är ju inte bara det som är på arbetet utan den samlade livssituationen med allt man möter.
    Synd att du var för trött för keramiken, men så blir det ibland, man behöver ju känna för att kunna skapa. :)
    Mysigt att du får hem din dotter och kul med barnbarn.
    Önskar dig en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Trots alla tråkigheter så tycker jag att du verkar väldigt positiv ändå. Du orkar ju faktiskt se framåt mot våren! Och visst är det så att ju ljusare det blir, desto bättre klarar vi av saker och ting. Ha nu en trevlig veekend!
    Susie

    SvaraRadera
  5. Oj vilken massa tråkigheter - men roligt med barnbarn.

    SvaraRadera
  6. kanske du skulle ta och krama ett träd och andas skogsluft det är en lisa för själen..
    hoppas du får mysigt med dottern
    var rädd om dig kramar

    SvaraRadera
  7. Tänk på att du är ditt eget skyddsombud, sa jag ofta till kollegor när jag arbetade. Så här, några år efteråt, inser jag att jag själv slet alldeles för mycket och får vara glad att jag överlevde utan infarkter eller strokes. Egentligen skulle du prioritera keramiken, men man kan väl inte alltid välja själv.Kämpa på!
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera