lördag 29 januari 2011

Trosor.


Hhahh ska nog ha de nya på ikväll...
Hur det nu ska gå till..inte med trosorna utan med kvällen.. Hoppas jag piggnar till..
Är seg som gammal kola idag.
Snabeldraken ligger och glor med slangen beredd...Jag vill inte,har ingen lust att städa..
Har ont i huvudet...och nacken..Irriterad över att det varit stressigt på jobbet. När man är uppe i stressen, (det sitter nog mest i huvudet,)går det bra..det går ju...och man tänker det blir bättre sen..Så sant mina vänner, man är sin egen livvakt..och nog ska livet vara bättre än att vara sliten på helgen..Sömn är a och o, och så fort man sover bättre leker livet igen...Ska sluta gnälla nu...Solen skiner ju.
Dottern som skulle komma i helgen kommer på måndag i stället. Det gör inget, de har ju så mkt för sig ungdomarna. Hon hade viktiga läxor att göra..

Lyssnar nu på mina favoritlåtar på Spotify och leker med mina nya oljekritor.
De är så där helt hela och okladdiga..som att öppna en chokladask och ta favoriterna först! Målat en suspekt dam i någon sorts slöja eller mask..nä ska nog övergå till de gamla' nakna modellerna i stället..

Tag ett pulver som farmor sa, när man hade ont. och tänk det var ett liten pappersvikt kuvert, och däri låg pulvret, typ aspirin...hahah vaaaaaaaaaaad gammal jag är! Nu tar jag ett pulver..
Åh, så hörs vi i morn, ska jag berätta om Rockfesten..Kramis

6 kommentarer:

  1. Jag är också seg. Med sloggitrosor och allt. Riktigt kolaseg, det var ett bra ord som jag direkt adopterar.

    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  2. Du såna där "pulver" har jag faktiskt varit med och packat när jag som ung jobbade på apotek! Alltså är man urgammal!!
    "Snabeldraken" tog ett par ord innan jag fattade vad det var, jag associerade till något helt annat först. *fniss, fniss* Förmodligen har jag snuskig fantasi!
    Var kul att få glädjas lite dock, för min gubbe har fått kräksjukan så man vet ju vad som väntar fömodligen. Hu, så hemskt!

    SvaraRadera
  3. Ha, ha, ha! Snabeldrake kan ju vara både det ena och det andra.De ordet skulle man haft med i vokabulären när jag jobbade. Då kunde man dragit till med det när "herrarna" var uppnosiga. Måla på nu! Tänker ibland på damen med röda rosorna nertill som var så fin.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Man blir ju väldigt smickrad ändå:-)) Så jag tror jag (girigt) suger i mig alltihop! Tack Karina!

    Tack för att du vill vara med i utlottningen, det glädjer mig! Skön Söndagskram Hillevi.

    SvaraRadera
  5. Tjohej!! Hoppas att "festen" var rockig. Kjolen är helt ljuvlig, det är härligt att få fynda, det gillar jag skarpt. Trevlig söndag!!

    SvaraRadera