söndag 30 januari 2011

Söndag...............



Ursäkta att jag gav lite fel associationer...om snabeldraken hihi...just det ordet förekom i en barnbok som mina barn bara älskade att jag läste för dem.....det var en dammsugare som sög i sig allt-- "Ludde Lump och Greta Garn", kan rekommenderas till barnbarnen......
Hade igår ont i skallen, ja som jag tjatat om, inte alls upplagd för Rockparty...men det blev jättelyckat!! Rockbandet spelade med en sådan glädje och styrka, underbara låtar!!! Man bara drogs med....och vi dansade, klappade i händerna och sjöng från kl tio--ett inatt..!! Idag är jag HesaFredrik!! Eller Fredrika..Huvudvärk ja, idag med, men det känns ändå bättre..
Ser fram emot nästa års Rockfest!!!
Idag har jag varit i Stadsparken med lilla Barnbarnet, tittat på änderna och gungat.
Hon går med försiktiga steg, har just lärt sig gå. Idag, i snön som var ojämn och med stora kängor var det inte så lätt...Trillade hela tiden och ville helst hålla mormor i handen. Och gunga var jättekul...Men jag tyckte det var kallt ute..huvva..Köpte en kanellängd på Jeremias bageri och gick hem till "gammelmormor"..
Min mamma gillar Pizza och coca cola..Hennes absoluta favorit är Hawaii..så vi hämtade pizza och var lata idag..gött...Calzone min favvo..
Denna vecka på jobbet, får vi en praktikant. Det blir bra, och lär vi upp den lille gossen bra, så kommer han vara en tillgång.
Tack och lov börjar huvudvärken ge sig nu, och då känns livet väldigt trevlig igen..

6 kommentarer:

  1. vips så var den helgen slut..nu tar vi nya tag, så blir det snart fredag igen..ser kallt ut på bilden..här har det varit SOOOL och 0 gr idag..
    kramar

    SvaraRadera
  2. Så kul att festen blev lyckad!! Vet i sjutton om jag skulle orka med något rockparty längre...hur orkade man förr när man kanske skulle jobba dagen efter också?? Tror jag börjar bli som tjuren Ferdinand, trivs bäst här under min korkek...
    Jaha, var det från Ludde Lump snabeldrake kom! Det har levt med sen barnen var små, men jag hade totalt glömt bort varifrån det ordet kom!
    Lycka till med praktikanten, trimma upp honom ordentligt så han blir en riktigt tillgång!!
    Ha en skön måndag!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. En lyckad helg med andra ord.
    Ja inte är det lätt med ord på ting, hi hi!
    Så kul att du har varit inne och hälsat på mig i min blogg, alltid roligt med nya bloggvänner. Och din blogg är ju verkligen inspirerande.
    Ha en riktigt skön vecka.
    Kram Pella

    SvaraRadera
  4. Vad bra att du gick på Rockpartyt - trots huvudvärken - och vad kul att du hade så roligt!
    Själv har jag precis tagit mig upp ur sängen efter 1,5 dygn med kräksjukan (inte kul) men gubben och jag tittade nyss på "Stjärnorna på slottet" som jag spelade in i lördags och jäklar vad vi skrattade. Vilker var väldans skönt!

    SvaraRadera
  5. Tack tack söta du för gratulationerna på men 1 års dag.
    Det är ju sådana som du som gör det värt att blogga, när man får härliga kommentarer som jag ofta får av dig, och kan springa in och kika på din blogg när jag vill.
    Och ibland målar du underbara tavlor som du delar med dig och jag njuter.

    Ha en finfin måndag.

    SvaraRadera
  6. Så härligt med Rockparty och det låter som att du verkligen njöt.
    Härligt med barnbarn kan jag förstå.
    Pizza är inte så dumt ibland.
    Kramar:O)

    SvaraRadera