onsdag 14 mars 2012

Efter ont... kommer gott..


Tack, det var nog edra kryaönskningar..som gjorde mig bättre i knäet..dessa eviga krämpor som gamla gummor ska utsättas för...VoltarenT, tack till dig med..och voltarengelen', som gjort verkan nu...Att ha ont gör mig sur..och gnällig...desto gladare då det blir bättre..En kur med Voltaren, fem dagar tre tabletter om dagen, kanske inte bra för magen, men knäskiten funkar igen..Ska inte åka till min kusin och bugga igen...Ska absolut träffa min kusin igen, för hon är jättegullig och härlig..men får nog ta det lite lugnare, men åldern glöms bort ibland..he he..eller så är det artrosen, för den sätter visst in emellanåt..i dumtummen osv...men nu inte mer sjukdomsprat...låter ju som min gamla mor...Hon pratar sjukdomar, mest, för att inte tala om min far. Han pratar bara sjukdomar...men i den åldern är det ju naturligt..Stackars pappa har drabbats av en massa elände (nu sjukdomar igen) Han ramlade ner från ett träd...Envis som han är skulle han såga lite, högt uppe i grenverket..Skadade ryggen svårt..Operation på operation...efter detta fick han sjukhussjuka i såret...svåra infektioner..låg inlagd väldigt länge och läkarna trodde ej han skulle överleva. Men envis man, blev bättre..Läkarna trodde ej han skulle kunna gå mer....men envis man, går nu och är rätt pigg...Han har kämpat för att få hjälp och nån som lyssnar..Tyvärr svårt i dagens sjukvård..Nu vill han bygga en stol som gör att hans rygg inte domnar...Jag tror banne mig att den kommer byggas/tillverkas, så envis är min far....Bra!!!
Idag efter jobbet...satt jag på balkongen. I lä. Det var sol och 18 plus..helt underbart...solade lite och njöt. Satt och planerade blommor...Penséer köper jag nog i morron. De är så fina, och lyser upp...sen får man byta ut dem..Undrar om buskarna jag köpte förra året överlevt, vintern?? Säkerligen, det var ju inte så kall vinter..Kanske jag ska ha några tomatplantor? Förra året hade jag inga, ty jag var inte hemma så mkt då...Då hade jag ju Torpet...det härliga stället...Suck..
Tänker ofta på min trädgård, i huset där vi bodde..Den var så fin...Man ska inte ångra nåt, gjort ¨är gjort...men jag undrar hur det hade varit om jag inte sålt mitt hus..........................Livet går vidare och det finns nya hus...eller??? Ska nog ta ett race på Hemnet igen, det var några dagar sedan........hörrni imorron är det redan Torsdag...
Undrar vad helgen har att bjuda på...



Gjorde testet hos bloggvännen BILDBLOGGEN!!.......lätt överraskad av resultatet!!

Den charmiga glädjespridaren

När du får uttrycka dig fritt charmerar du de flesta med ditt ytterst självsäkra och härliga sätt. Du föredrar en miljö som inte är hotfull och vill ha omväxling och förändring. Detaljer och tidsplaner tråkar ut dig vilket gör att andra tycker att du har svårt att få saker gjorda. Själv hävdar du att du kan göra precis vad som helst, bara du är tillräckligt intresserad. Du måste leva ditt liv i enlighet med dina värderingar och är samtidigt flexibel och öppen för andras argument.

Motto: Ett gott skratt förlänger livet.

4 kommentarer:

  1. Så skönt att du har fått ordning på knät. Nu är det min tur istället, men det beror inte på bugg, utan på en isvurpa.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Nu slutade jag nästan andas...jag trodde din far varit uppe i träden NU! Men insåg sen att det var ett tag sen...puh!! Men visst är det bra att han har sin envishet, det är det som håller honom uppe. Tänk om de som bestämmer kunde ägna lite mer tanke åt de gamla sen...
    Voltaren är en gammal kär vän...och skulle lilla magen bli ledsen så kan du köpa Omeprazol receptfritt på apoteket, en liten kapsel som lägger sej som bomull i magen...sen blir alla glada!!
    Ja du...det där testet var väl ändå mitt i prick!! Eller...??
    Jävlar, jag har ju glömt kolla hus ett tag nu...men inte vid Öby kulle förstår jag...fniss...
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fann något intressant på hemnet, nä gråta över spilld mjölk e inte bra men drömma å undra kan man ju göra.
    Önskar dig en fin helg/kram

    SvaraRadera