tisdag 20 mars 2012

Full tank...




Varit och tankat full tank med barnbarnskärlek..goa ungar..kryper upp och kramas..Lille Ivar börjar bli stor..tog mommos glasögon snabbt som blixten..och Ines, babblar oavbrutet..med sin söta lilla röst..och grimaserar och spelar med ögonbrynen..Hon är så söt..idag var hon lille Skutt igen..ställde sig i Lille Skutt pose...lite snett ut med ena benet, och handen i höften. Hahah vad jag skrattade...Sen var hon Pippi..Vi åt mat och bröd...mest bröd med mkt smör ville Pippi ha..
Vi läste och sen blev det pyjamasdax..men innan vällingen åkte jag hem..Suck va mysigt det är med barnbarn.
Tankar och tankar...tänker tanken..tanka bilen...hahahha Syrran tankade bilen i söndags..Vilket öde...hon var så stolt, hade just lärt sig att öppna motorhuven..kaxig inför mig och svägerskan..skulle hon efter bensinpåfyllnad..tanka in spolarvätska...hahahhah..hon tog fel tank, och tankade in Etanol i stället..Inte bra inte bra..Stackars syster..utbrister så Kvinnligt inne på macken: "vad ska jag nu göra? Vem ska hjälpa mig"..Mackkillen ville inte ta på sig nåt ansvar....Men en mkt trevlig kund,sa ATT JAG KAN HJÄLPA DIG!! Vilken snäll man...Han kämpade för att pumpa ut all Etanol..slangade och blåste/ sög....spädde med vatten..Han var verkligen schysst...gratis..helt snäll gratis..tack tack snälle man.....
Syrran var mindre kaxig sen...men vi skrattade gott efteråt..Hon tyckte ju, att eftersom pumpen var BLÅ, så måste det ju va' vatten i....hihihi..
Joho...tummen gör skitont..trots den hemska cortisonsprutan..men det tar väl några dar innan det onda blir mindre ont....Annars OM vi ska ta LITE sjukprat, så är KNÄET bra nu...hahah...tack Voltaren!!
Vet inget än om jobbet jag sökt.I slutet av månaden får jag besked...kluven inför detta..TÄNK om jag får det..det blir kul???? ..tror jag..eller....jag har ju bra som det är, låååååååååååååååååångt skönt sommarlov tex....och en massa ljuvliga elever som är jättegulliga..nästan jämt..
Tänk om man skulle göra nåt annat..jag skulle vilja bli modist...sy hattar..
Har sytt några skapelser..och det var skoj....
Eller tänk om man kunde bli veterinär...det ville jag när jag var liten..
Eller tänk om man kunde bli skådespelare...det ville jag också när jag var liten..'
eller författare!! ..Vill nog bli konstnär när jag blir stor.....

7 kommentarer:

  1. Visst är de beroendeframkallande de små liven. Jag måste bara lyfta och känna och pussa o lukta lite. Vilken trevlig helg du verkar ha haft. Kul att hoppa på bussen som tar en billigt till storstan. Bra att ha en syster där.
    Spännande med jobbet...man vet vad man har...men...
    Jag undrar oxå vad jag skulle vilja göra...

    Aj...aj tummetott!


    Rigmor o jag sa att snart är det dags för en tur ut till Tant Grön o då ska ju du med!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men söta du har du igen besvär med din tummetott, hoppas hoppas att du blir bra.
    Jasså du tankat barnbarnskärlek...den allra bästa kärleken man blir så mysigt näjd.
    Jasså du börjar tvivla inför ditt ev. nya jobb...
    det kommer att ordna sig jag lovar...

    Tjingelingen vännen...
    nu är jag svärmorsbakis !!!!!

    SvaraRadera
  3. Vad är det egentligen för skit du har i tummen? Gikt? Kan de faktiskt inte hjälpa dig att bli av med värken. Tycker synd om dig...du skall ju måla också och bre smörgåsar flera hundra ....
    Hoppas du får jobbet du har sökt. Jag håller alla tummarna, båda två så mycket jag orkar och kan.

    Varm kram
    Karin

    SvaraRadera
  4. vilken blunder, tur att det finns karlar som hjälper värnlösa damer, förresten trodde jag att du skrivit om bensinpriset när jag läste rubriken, för nu är det bara för dyrt, kan det bara öka o öka, och i sommar vad kostar det då. Natti natti...

    SvaraRadera
  5. Full tank med barnbarns kärlek är väl den bästa av alla tankar:) Oj syrran din, ibland gör man små tanklösa handlingar, tur de fanns en hjälpande han som kunde reda ut misstaget:)

    Kramiz

    SvaraRadera
  6. Sånt kan hända även den bästa...att tanka lite fel...Tanka går bra...men sen, spolarvätska, olja...där måste jag tänka till!!
    Jaha, så du ville bli skådespelare...tror nog det hade passat dej också, men konstnär ÄR du ju!! Det andra är ju bara en bisyssla...att pyssla om utfodra elever...själv skulle jag bli något yrke som egentligen inte finns....jag skulle resa jorden runt och besöka spännande platser, men nån direkt nytta med det kommer jag inte ihåg att jag hade tänkt, möjligen ta en massa bilder då...
    Såg att Annika redan berättat vad vi pratade om i helgen, Tant Grön...visst hänger du med??
    Ha en bra lillördagskväll!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Härligt med en stunds mys med barnbarnen det gör gott i hela kroppen å få vara med dom en stund.
    ja så tokigt de kan bli men ett gott skratt fick ni ju.
    Då är du väl en bra bit på väg för att få ett nytt jobb för konstnär kan du väl redan kalla dig.
    Ha de fint/kramizar

    SvaraRadera