torsdag 15 mars 2012

frid systrar och bröder..



Artros och annat skit...aj och stel och ont...det går an', det finns värre.."det finns det som värre e´' än en smutsig liten hand..den sången sjöng min kära moster Ethel för mig när jag var liten. "Om Lasse..han går på sitt fjärde år...
Bloggar runt och ser att krämpor och ont, finnes här bland oss..men med humöret på topp dock..
Kallt idag..trodde att jag skulle få en fin varm stund på balkongen igen, som igår. Men det var kört..Kallt och blåsigt. Tog bilen hem till lilla Mor Anita istället..Nu är hennes räkningar gjorda, så nu kan vi koppla av...men lustigt nog, kommer mamma att ringa i slutet av månaden och fråga om jag gjort hennes räkningar..Så lite vimsigt är det, men mor var på topp...Hon hade städat idag, och ätit mat på Vesslan..suttit och pratat med tanter och gubar....det är skönt, så länge jag vet att hon orkar gå dit. Kvällen flackade fort iväg och tidig sänggång är nära...
Fredag sköna fredag i morron..
Kikar lite på vackra blommor, för några penséer bidde ej idag..

6 kommentarer:

  1. Krämpor och värk är ett skit alltså...
    Men attan så kallt det kändes idag. Cyklade till väster i morse och frös nästan hela vägen.
    Ska se om jag träffar lilla mor i morgon vid lunchtid.

    Skönt med fredag. Brödförsäljaren har fyllt jämna år så det blir fest i morgon :))

    Kram

    SvaraRadera
  2. Här har vi inte heller några penséer, eftersom min leverantör inte har öppnat ännu! Men till helgen då jäklar.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt när faster Anita kan ta sig fram för egen maskin ännu. Hon börjar ju bli rätt gammal eller hur? Krutfaster!
      Hoppas att allt ditt onda litet varstans i knän och tummar försvinner på samma sätt som trollen gör i solsken.
      Varm kram trots kylslaget marsväder
      Karin

      Radera
  3. Värk ja de ser man här o där, oh de beror väl på att man via bloggen kommer så många fler till varse än i verkliga livet:) de e trist med värk, alla människor borde få vara friska o glaá i livet, men tyvärr är de ju inte så.

    Man blir väl lite vimsig när man blir ändre:) gott är ändå att ha de små mammorna hos sig.
    Go fredag på sig.

    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Det gäller att åtminstone försöka hålla modet uppe, ibland dalar det ju men för det mesta går det hyfsat.

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  5. Ja du...det värker både här och där...vissa dagar kan man ta det, andra blir bara för träääliga.
    Nu slog du nog huvudet på spiken när det gäller artros och mej, är det något jag behöver så är det att gå ned i vikt!! Å vad händer...jo idag är vi på verksamhetsplanering med jobbet, på 4:e våningen på Behrn arena...Å vet du hur god mat de har där...hur mycket gott man får till kaffet...?? Satt och pös mellan 8-16, och nu pöser magen över och ja...det är lite spänt både här och där.
    Våra små mammor, som börjar bli lite vilsna...Tur hon har dej som har lite extra koll på henne, jag pysslade om min idag, och igår...hon har också haft flunsa och hon har liksom inte riktigt kommit tillbaka, det blir snart till att ta ett nytt beslut angående hemtjänst, suck.
    Ha en bra kväll vännen, nu står det penséer här, dock inte i jord än...
    Kram kram

    SvaraRadera